بهترین سفرهای یکروزه در تایلند

4.6
از 7 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
بهترین سفرهای یکروزه در تایلند
20 اردیبهشت 1396 09:00
0

سفر یکروزه بازارهای شناور از بانکوک

یکی از شگفتی های حقیقی تایلند بازارهای شناور آن است. در این بازارها می توان با فروشندگان محلی از نزدیک برخورد کرده و وابستگی شگفت انگیز مردم تایلند را به مسیرهای آبی مشاهده نمود. اگر می خواهید روزی به یاد ماندنی خارج از شهر بانکوک داشته باشید، تور بازارهای شناور Damnoen Saduak به همراه قایق کروز می تواند انتخابی بسیار عالی باشد.

گردشگران می توانند در سفری دو ساعته از بانکوک به این بازارهای شناور برسند. این بازارها اولین بار در قرن نوزدهم و زمانی که پادشاه راما چهارم روی این کانال ها شروع به ساخت و ساز کرد و آنها را قابل دسترس نمود، ظاهر شدند. برای دهه های متوالی این بازارها اصلی ترین مکانی بودند که محلی ها در آنها تجارت کرده و خریدهای خود را انجام می دادند. خانه های معلق روی آب همچنان در لبه ی این مسیر آبی قرار دارند که باعث می شوند محلی ها بتوانند درست بالای آب و در کنار این بازارهای شناور زندگی کنند. امروز، بازارهای شناور Damnoen Saduak یکی از نقاط مهم گردشگری تایلند محسوب می شوند.

در دامنوئن سادوآک، باید سوار قایق های کشیده شوید که برای حرکت در راستای همین بازارهای شناور طراحی شده اند تا مشتریان آنها احساس راحتی کنند. در این مسیر آبی حرکت کرده و خانه های معلق اطراف آن را تحسین کنید؛ در این حالت می توانید با تاریخ شفاهی منطقه نیز آشنا شوید. شما این شانس را خواهید داشت که بازار را به روش خودتان کاوش کرده و برای سوغاتی های مختلف مانند صنایع دستی و محصولات تازه چانه زده و خرید کنید. در راه بازگشت به بانکوک، خریدهایتان را به هم توری های خود نشان داده و از مناظر روستایی تایلند در راه بازگشت به پایتخت آن لذت ببرید.

بهترین سفرهای یکروزه در تایلند

بهترین سفرهای یکروزه در تایلند

بهترین سفرهای یکروزه در تایلند

سفر یکروزه پوکت تا جزایر فی فی با قایق موتوری

هرچند پوکت مقصدی زیبا و خارق العاده است، اما تنها مکان زیبای منطقه با مناظر نفس گیر نیست! سواحل زیبای بیشماری در اطراف پوکت وجود دارند. در 25 مایلی دریای آندمان، جزایر فی فی قرار گرفته اند که به خاطر مناظر خارق العاده ی خود مشهور هستند؛ زیبایی و تفریحات متنوع این سواحل آنها را به یک سفر هیجان انگیز یک روزه تبدیل کرده است.

بدین ترتیب روز شما از پوکت آغاز می شود، جایی که می توانید مستقیم از هتل با حمل و نقل راحت و مناسب به اسکله اصلی بیایید. از آنجا باید سوار قایق موتوری شوید که شما را زیر یک ساعت به جزایر فی فی می رساند. قایق های موتوری از لحاظ سرعت و هیجان خیلی بهتر از گزینه ی دیگر یعنی قایق های کندرو هستند. زمانی که به فی فی برسید می توانید با تور جزیره همراه شوید که در طول یک روز بهترین قسمت های آن را به شما نشان می دهند. شما می توانید بازدید خود را از خلیج مایا آغاز کنید همان جایی که فیلم «ساحل» با بازی لئوناردو دی کاپریو فیلم برداری شده است. در اینجا شما می توانید از صخره های شگفت انگیزی که از این خلیج ماسه ای محافظت می کنند عکاسی کرده یا از زمان خود برای شنا در آب های شفاف و گرم استفاده کنید. در عین حال می توانید ناهار خود را نیز در ساحل به شیوه ای سنتی میل کنید و خاطره ای فراموش نشدنی برای خود رقم بزنید.

در جزایر فی فی شما می توانید سواحل بکرتری نیز بیابید که مالامال از گردشگر نباشند. در چنین سواحلی می توانید از خط ساحلی بکر لذت برده یا برای تماشای حیات زیر آب لوازم غواصی تهیه کنید. در انتها یک قایق موتوری سریع شما را زیر یک ساعت به پوکت می رساند و آخرین بخش سفر شما بازگشت به هتل خواهد بود.

بهترین سفرهای یکروزه در تایلند

بهترین سفرهای یکروزه در تایلند

بهترین سفرهای یکروزه در تایلند

سفر یکروزه از بانکوک به پل رودخانه Kwai به همراه تور قطار مرگ

نقش تایلند در جنگ جهانی دوم عمدتا نادیده گرفته می شود، اما جنگ تاثیری شگرف بر مردم تایلند و تاریخ آنها داشته است. چه شما دوستدار تاریخ باشید یا نه، دانستن درباره ی رودخانه ی Kwai برای شما جالب خواهد بود. در این سفر شما این شانس را خواهید داشت که سوار قطار تایلند-برمه شده و بهتر با قطار مرگ آشنا شوید، قطاری که اسرای بیشمار جنگی در دهه های گذشته از آن استفاده می کردند. این مسلما تجربه ای تلخ و به یادماندنی است که می تواند نگاهی اجمالی به بخش ناراحت کننده و در عین حال قابل توجه از تاریخ تایلند فراهم آورد.

از هتل خود در بانکوک سوار یک تاکسی شده و به سمت غرب حرکت کنید؛ پس از حدود 90 دقیقه به شهر کانچانابوری می رسید. حواس خود را معطوف صحنه های اطراف کنید که شامل مزارع نیشکر، شالیزارهای برنج و حتی مزارع آناناس می شود. در قبرستان جنگ کانچانابوری می توانید از میان قبور سربازان متفقین جنگ جهانی دوم عبور کرده و از طریق نمایشگاه جنگ JEATH راجع به اسرای جنگی اطلاعات بیشتری کسب کنید.

در قدم بعدی شانس این را خواهید داشت که از پل واقعی روی رودخانه ی Kwai دیدن کنید. این پل که در فیلم ها، کتاب ها و برنامه های تلویزیونی زیادی به نمایش درآمده توسط اسرای جنگی ساخته شده و ژاپنی ها از آن برای غلبه بر برمه استفاده کردند. یک قایق موتوری شما را به سفری روی این رودخانه برده و به این پل بدنام می رساند. در اینجا می توانید مدتی را به صورت فردی صرف بازدید از پل کنید؛ این کار برای اغلب بازدیدکنندگان تجربه ای بسیار احساسی است.

در ادامه زمان آن است که سوار قطار مرگ شوید. در حالیکه افسانه های شوک آور زیادی درباره این قطار قدیمی وجود دارد، امروز سواری با این قطار مناظر شگفت انگیزی را پیش چشمان شما قرار می دهد. غذای سنتی تایلندی پایان بخش این سفر یکروزه است و در انتها نیز گردشگران باید به هتل های خود در بانکوک بازگردند.

بهترین سفرهای یکروزه در تایلند

بهترین سفرهای یکروزه در تایلند

بهترین سفرهای یکروزه در تایلند

تور قایق سواری خلیج Phang Nga از پوکت

جزیره پوکت در تایلند یک گنج حقیقی و مقصدی پر از سواحل خارق العاده، رستوران های عالی و موقعیت های متعدد برای تفریح است. یکی از هیجان انگیزترین راه ها برای اکتشاف این جزیره از طریق تور قایق سواری خلیج Phang Nga می باشد.

روز شما در این سفر یکروزه از پوکت آغاز می شود. از آنجا شما عازم خلیج Phang Nga می شوید که در جنوبی ترین بخش پوکت واقع شده و در راه می توانید از مناظر عالی منطقه لذت ببرید. این خلیج به شکلی باور نکردنی مشهور بوده و می توانید نقش آن را در کتاب ها، فیلم ها و برنامه های تلویزیونی ملاحظه کنید. این خلیج را می توان در صحنه های فیلم جیمز باند «مردی با تفنگ طلایی» مشاهده نمود. حتی اگر شما طرفدار فیلم نباشید، باز هم این طبیعت شگفت انگیز و مناظر فوق العاده ی آن شما را متحیر خواهند کرد.

در این تور کایاک سواری راهنمایی حرفه ای شما را همراهی خواهد کرد. شما این شانس را خواهید داشت که در خلیج، قایق سواری کرده و از میان تالاب های آرام و تونل ها و غارهای دریایی تازه کشف شده به ماجراجویی بپردازید.

خلیج Phang Nga همینک یک پارک حفاظت شده است و این بدین معناست که بازدید از آن و اکتشاف منطقه با تور (همراه با راهنما) بهترین گزینه خواهد بود.

بهترین سفرهای یکروزه در تایلند

بهترین سفرهای یکروزه در تایلند

بهترین سفرهای یکروزه در تایلند

سفر یکروزه از بانکوک تا Ayutthaya با کروز رودخانه

شهر بانکوک مثالی خیره کننده از تاریخ و مهمان نوازی تایلندی است. برای اینکه ماجراجویی شما کامل شود بهتر است زمانی را به بازدید از رودخانه ی Chao Phraya اختصاص دهید که از میان بانکوک گذشته و بخشی بینظیر از فرهنگ محلی به حساب می آید. این سفر را با بازدید از معبد Ayutthaya ترکیب کنید تا تجربه ای فراموش نشدنی برای شما رقم بخورد.

سفر شما از بانکوک شروع می شود، جایی که باید مسافتی یک ساعته را به سمت شمال و Ayutthaya طی کنید. به مدت 400 سال آیوتایا پایتخت سیام بوده و دارای میراث قابل توجهی برای مردم تایلند و فرهنگ آنها می باشد. هنگامی که به این منطقه برسید می توانید با توری به شاخص ترین معابد این منطقه همراه شده، در میان ویرانه های باستانی کاخ سلطنتی گردش کنید تا موفق به دیدن بزرگترین این معابد یعنی Wat Phra Si Sanphet شوید.

در Wat Phanan Choeng شما تا نزدیک مجسمه ی بودای نشسته جلو خواهید رفت که اهمیت زیادی برای مردم تایلند دارد. پشت این معبد، می توانید کاخ تابستانی پادشاه راما چهارم را تحسین کنید که دارای ترکیبی عجیب از سبک ها و طرح های معماری است.

بعد از خوردن ناهاری خوشمزه در آیوتایا، بازدید شما در این منطقه به پایان می رسد و می توانید به بانکوک بازگردید. هرچند مسیر بازگشت با قایق و در امتداد رودخانه Chao Phraya لذت بخش تر خواهد بود. انتخاب این گزینه راهی شگفت انگیز برای دیدن برخی از مشهورترین معابد در راستای رودخانه است که هرچه به بانکوک نزدیک تر شوید مناظر شگفت انگیزتری نیز پیش چشمانتان قرار می گیرد.

بهترین سفرهای یکروزه در تایلند

بهترین سفرهای یکروزه در تایلند

بهترین سفرهای یکروزه در تایلند



منبع : touropia