سفری هیجان انگیز با وجود ویروس کرونا

سفری هیجان انگیز با وجود ویروس کرونا
18 اسفند 1401 12:00

روز سوم:

صبح زود از خواب بیدار شدیم. چون تقریبا دو ساعت راه تا ابوظبی داشتیم. متاسفانه چون فراری لند از ساعت 12 باز میشد. ما تصمیم گرفتیم اول به مسجد سفید بریم بعد به فراری لند. خب همین اولش بگم سفر به ابوظبی به تنهایی خیلی سخته و به نظرم حتما با ترانسفر برید یا اگر 4 نفرید با تاکسی جا به جا بشید. علاوه بر اینکه سفر پرهزینه ای هستش به دلیل دوربودن مکان های تفریحی ش از همدیگه قشنگ تو دردسر میفتید. ما اول به متروی ابن بطوطه رفتیم و از اونجا سوار اتوبوس به سمت ترمینال ابوظبی شدیم. از اونجا باید به مسجد سفید به مبلغ 50 درهم تاکسی میگرفتیم ولی پرسیدیم گفتن کارت اتوبوس بگیرید با اتوبوس برید ولی ای کاش نمیگرفتیم علاوه بر اینکه بیشتر از نیم ساعت طول کشید که اتوبوس رو پیداکنیم ، یک ساعت هم تو اتوبوس بودیم که خب عملا ما وقت رو از دست میدادیم.

از من میشنوین یا نرین ابوظبی یا اگه میرید باید خرج کنید، هزینه تاکسی واقعا بالاست. ساعت 12 بود تازه رسیدیم مسجد سفید . خیلی بزرگ بود و اولش گم شدیم تا ورودی رو پیدا کنیم. هرجا دیدین پرجمعیته اونجا ورودیشه که دقیقا خلاف جهته مسجده. چون ورودیش زیرزمینیه. دم در وروردی دو دوز کارت واکسن و تست pcr که برای فرودگاه بود و تا 72 ساعت اعتبار داشت رو همون اول چک کردن تا راه دادن. در کل ابوظبی به شدت نسبت به کرونا حساسه و همه جا چکتون میکنن که خب این خودش اعصاب خورد کنه. بعد از گذر از یه مسیر طولانی بالاخره وارد مسجد شدیم. ساعت 1ه و ما تازه رسیدیم مسجد سفید. در حالی که من ووچر فراری رو تهیه کرده بودم و قایل استرداد نبود و بلیط اصلیش هم که 300 درهم بود که میشد 2 میلیون و 400 هزار تومان ، پس اولویت اصلی ما با فراری بود که بتونیم چند ساعت کامل استفاده کنیم، در نتیجه در حد نیم ساعت مسجد سفید رو دیدیم و نتونستیم کامل بگردیم و سریع اومدیم بیرون و به فراری لند تاکسی به مبلغ 60 درهم گرفتیم.

اول رفتیم یاس مال تا ناهار بخوریم خیلی گرسنه بودیم. بزور و با بدبختی من تونستم به اینترنت وصل شم و از ووچر غذا استفاده کنم. بعد ناهار حدود ساعت3 به سمت فراری لند رفتیم . فراری لند یه رولرکوستر معروف داره، همون ورودی اصلی گفتن باید ماسک مخصوص اون رو بخرید تا بزاریم سوار اون وسیله شید. . حالا ماسک پولش چقدره 30 درهم!!!! آخه واقعا چرا؟ دو تا ماسک پارچه ای آخه چیه که مجبور شیم بگیریم؟! خلاصه آخرش خریدیم . از شانس خوبه ما فراری لند خیلی خلوت بود و صف ها خیلی کوتاه همه دستگاه رو سوار شدیم. رولرکوستر رو سه بار که خیلی حال داد و یه دستگاه دیگه هم سه بار سوار شدیم. بقیه رو یک بار. در کل ولی انتظارتمون رو برطرف نکرد. من انتظار داشتم با یک مجموعه ی خیلی خفن رو به رو شم ولی چیز خاصی نبود. یعنی فضاش خیلی زیبا بود ولی دستگاه هاش نه، همین شهربازی تهران خیلی جذاب تره. خلاصه ساعت7 بعد 4 ساعت وقت کشی کردن چون خیلی خلوت بود و الاف نشدیم کلا ، اومدیم بیرون ، چون ناهار اونجا کلا کمه شام هم اونجا خوردیم .

من ترسیدم که برای برگشت به مشکل بخوریم به همین خاطر پرسیدیم ایستگاه اتوبوس کجاست تا بریم ترمینال و از اونجا ابن بطوطه. ولی ولی ولی با کلا پرس  وجو ایستگاه اتوبوس رو پیدا کردیم و دور بود هیچ، یه صف بلندددد براش وایساده بودند. حداقل نیم ساعت وایسادیم ولی اتوبوس نیومد. آخرش یه ون اومد گفت نفری ده درهم میگیرم ببرمتون ترمینال، ما از خدا خواسته سوار شدیم ولی نمیدونم چرا، اکثرا سوار نشدن و بزور پر کرد وراه افتادیم. تا ترمینال یک ساعت راه بود. کارت های اتوبوس رو نفری20 درهم شارژ کرده بودیم و فقط 5 درهمش مصرف شده بود . پرسیدم گفتند نمیتونید مبلغش رو پس بگیرید . شانسی یه آقایی پیدا کردم یکی از کارت ها رو ارزون تر فروختم بهش، ولی اون یکی کارت موند، حالا فکر کنید ده درهم هم پول کارتش بود، یعنی علنا ما پول تاکسی رو دادیم به پول کارت اتوبوس که به دردمون هم نخورد.

خلاصه با اتوبوس ساعت 10 برگشتیم ابن بطوطه و از اونجا هتل. امروز خستگی رفت وآمد تو تنمون موند و در کل نتونستیم اونجور که باید لذت ببریم. بنظرم بهترین راه رفتن استفاده از ترانسفر خود دبی ووچر هستش، حتی اگه بگه فقط فراری میبره . خود مجموعه فراری شامل فراری، پارک آبی و شهربازی برادران وارنر هستش. اگه میخواید برید با ترانسفر برید پارک آبی ش هم برید چون مفت درمیاد براتون. بعدا میگم بهتون که پارک آبی وایلدوادی هم چیز هاصی نداشت پس چه بهتر که تو ابوظبی با یه تیر دو نشون بزنید.

مسجد سفید

فراری لند

ازمترو ابن بطوطه با اتوبوس 101 به ابوظبی(نفری ۲۵ درهم). بعد از یک ساعت در یک ایستگاه شهامه نگه داشت و چندتا تاکسی اونجا بود. حتما اولش به راننده بگید که میخواید پیاده بشید وگرنه نگه نمیداره. برای فراری لند اینجا پیاده بشید بهتره ولی واسه برگشت برید ترمینال اصلی. از اینجا تا فراری لندتاکسی بین ۴۰ تا ۴۵ درهم می شه.(همه راننده تاکسی ها حدود قیمت مسیرها رو می دونن و می شه قبل از سوار شدن ازشون پرسید) در حالی که کرایه تاکسی از ترمینال اصلی به پارک ابی حدود ۸۰ تا ۸۵ درهم می شه . اگر کسی خوردنی یا نوشیدنی در فراری لند به همراه داشته باشد، یا باید آن را دور بیاندازد یا باید یک لاکر اجاره کند. هزینه لاکر هم 40 درهم است.

مسجد شیخ زاید

مسجد در حاشیه بزرگراه قرار داشت اما برای بازدید و وارد شدن به آن باید از ورودی مخصوص عبور کنید. همان طور که در سایت مسجد توضیح داده بودند ، بهترین زمان رفتن ساعت 17:00 در آستانه غروب  است. برای ورود ابتدا باید ثبت نام الکترونیکی میکردیم .تبلت های قرار داده شده بود که اطلاعات خود مون رو وارد کردیم بعدش هم یک دستبند آبی رنگ به ما دادن.15 دقیقه طول کشید تا به آسانسور رسیدیم و بعد از بالا اومدن با آسانسور مسجد سفید رو بروی ما بود .آخرین اتوبوس برگشت از ابوظبی در ساعت ۲۳:۰۰ می باشد . این هم برای کسایی که به برج های اتحاد  و موزه لوور هم میخواهند بروند: از مسجد با تاکسی با 45 درهم به خیابان کورنیش و برجهای اتحاد بروید.کرایه تاکسی از برجهای اتحاد تا ترمینال اتوبوس ابوظبی 30 درهم است . موزه لوور ابوظبی از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۲۰:۰۰ باز است . بلیت ورودی موزه هم ۶۰ درهم می باشد .

هزینه های روز سوم

شارژ نول كارت نفري ١٠٠، مترو به ابن بطوطه ٣، اتوبوس به ابوظبي ٢٥، اتوبوس به مسجد با خريد كارت حفيلات نفري ٢٠، تاكسي به یاس لند ٥٦ مجموع، نهار برگر كينگ حدودي ٣٠، فراري لند يا وچر ٣٢٠ درهم، شام ١٦ مك دونالد، شام كي اف سي ٣٤ كلا، ون به سنترال باس استيشن نفري ١٠

روز چهارم:

صبح خسته و کوفته از روز قبل با شاتل رایگان هتل به سمت پارک آبی وایدوادی رفتیم.

پارک آبی وایلد وادی:

ورودی پارک آبی وایلد وادی 299 درهم است.  2تا پیتزا با یه ظرف سیب زمینی و نوشابه بزرگ رو 150 درهم میداد. از ایستگاه اتوبوس امارات مال تا نزدیکی پارک آبی وایلد وادی در حدود 25 دقیقه شد. پارکهای آبی جمعه و شنبه شلوغ هستند. پوشیدن لباس زیپ دار، شلوار بلند و بلوز بلند و مانتو ممنوع .کمد قفل دار سایز کوچک : ۴۵ درهم کمد قفل دار سایز متوسط : ۶۵ درهم باید وسیله ها را داخل کمد قرار میدادم و بعد درب کمد را میبستم و لاکر را جلوی آن میگرفتم تا هزینه کم شود. حتما اگر به آنجا رفتید کمدی را انتخاب کنید که شماره آن یادتان بماند. چون اگر به اشتباه لاکر را روی یک کمد دیگر بگیرید هزینه دوباره از شما کسر میشود و از همه مهمتر اگر شماره کمد را یادتان برود کاری نمیتوانید بکنید.

یک کمد برای دو نفر بگیرید. تا جایی که میتوانید با خودتون وسیله ای نبرید. فقط مایو، ضد آفتاب (ترجیحا اسپری نه کرم)، و لباس زیر. حتی حوله هم نیاز نیست . چون هوا آنقدری گرم است که سریع خشک میشوید. دمپایی هم نبرید (بازنشر از سفرنامه: اشتراک ۳۰ نکته مهم در سفر به دبی، شهر رویاها از آقای آرمین غبرایی). در کمد کوچک همین چند قلم وسیله نیز به زور جا شد. از این کوله پشتی های پارچه ای بخرید. عینک شنا، کلاه شنا و کلاه لبه دار و عینک آفتابی و شامپو لازم نیست. ارزانترین آب در داخل پارک آبی 13 برابر خیابان است (بازنشر از سفرنامه: اشتراک ۳۰ نکته مهم در سفر به دبی، شهر رویاها از آقای آرمین غبرایی). خروج را به دقیقه آخر نندازید. چون تمامی دوش ها و اتاق های تعویض لباس پر شده و مجبورید صف بمانید. شامپو آنجا هست. آقایون نزدیک اتاق تعویض لباس خانمها نشوند که تذکر جدی خواهند گرفت. پیشنهاد من این است که بدون گوشی رفته و تفریحات را انجام دهید. هر زمانی که یک دور همه وسیله ها را سوار شده و بهترین مکان ها برای عکس گرفتن مشخص شد، گوشی را برداشته و تا میتوانید از خودتان عکس گرفته و بعد مجددا آن را داخل کمد بگذارید.

ساعت 4 بود که هوا کم کم تاریک میشد و ما به سمت رختکن رفتیم. از آنجا پیاده تا مدینه جمیرا رفتیم. حدود نیم ساعت شد که به دلیل زیبایی محل متوجه نشدیم در حالی که با اتوبوس 10 دقیقه ای میرسیدیم. بسیار زیبایی مخصوصا نزدیکای غروب و یا شب برای عکس گرفتن دارد (نخل های زیبا، آبراهی مثل ونیز، ساختمان های قدیمی زیبا و ...). رستوران های بسیار گرانی نیز در آنجا هستند از جمله رستوران ایرانی انار. یک بازار محلی هم در دل خود دارد که پر از مجسمه، پارچه، قلیان فروشی، عطر، عود و ... که گران هستند. هم چنین بعد از پارک آبی میتوانید پیاده (15 دقیقه) به ساحل جمیرا رفته و چرخی هم در آنجا بزنید. تمامی سواحل دبی به اسم جمیرا هستند. ولی ساحل جمیرای معروف، کنار برج العرب می باشد.

به دلیل انجام تزیینات کریستمس قسمت اصلی مدینه جمیرا بسته بود، به ناچار برگشتیم. چون به شدت عاشق محله شده بودیم پیاده دوباره به سمت پارک آبی رفتیم. وقت اضافه داشتیم و متاسفانه به ذهنمان نرسید که به ساحل برویم. از نقشه دیدم که 3 کیلومتر راه تا پاساژ تایم اسکوییر بود. من چون کلا اهل پیاده روی هستم ، تصمیم گرفتیم پیاده بریم ولی واقعا چه اشتباهی کردیم. علاوه بر اینکه برنامه مون خیلی فشرده تر از مالزی بود و نباید با اون مقایسه میکردیم( چون اونجا خیلی از مناطق تفریحی نزدیک به هم رو پیاده رفتیم و کیف کردیم)، بعد حدود 40 دقیقه پیاده روی و خسته رسیدیم به جلوی پاساژ ولی مصیبت تازه از اینجا شروع شد که به اونور اتوبان هیچ راهی نبود و فهمیدیم که خودمون رو باید به یک ایستگاه مترو برسونیم تا بتونیم از اتوبان رد شیم. خلاصه سرتون رو در نیارم که بزور رسیدیم ایستگاه مترو ال کوز ، یکی از فروشگاه های دی تو دی اونجا بود که جنس هاش کمی بهتر از دی تو دی دیره بود. خرید کردیم و از اونجا به هتل برگشتیم.

مرکز خرید تایم اسکوییر Time Square Center

با مترو به ایستگاه al quoz بروید و ادامه مسیر را با تاکسی به مرکز خرید تایم اسکوییر.

کافه چیل آوت

بلیت ورودی برای هر نفر ۸۰ درهم است.

هزینه های روز چهارم

نهار در وايل وادي ١٣٤ درهم، مترو ٦ جمع، بستني ٢٥

روز پنجم:

صبح این روز خسته از دیروز ولی خوشحال از اینکه امروز روز رفتن به جاهای مورد علاقه من ، با اتوبوس عازم باغ گل ها شدیم. به راحتی رفتیم و کلی عکس های خوشگل گرفتیم. فوق العاده زیبا بود. بهترین لباستون رو بپوشید چون نصف عکس هاتون اینجا گرفته میشه. بعد از اینجا با تاکسی با دو نفر دیگه رفتیم دهکده جهانی که هزینه تاکسی 28 درهم شد کلا و ما هزینه رو نصف کردیم. عجب جایی بود. فوق العاده دیدنی بود ولی ما خسته و گرسنه بودیم. اول یه شاورما گرفتیم خوردیم. بعد شروع به عکس گرفتن و گشتن کردیم. هم روزش دیدنی هست هم شب، ساعت کاریش از ساعت 4 هستش ولی بعدا فهمیدیم میتونید زودتر ساعت 12 به بعد برید ناهار بخورید عکس هاتون رو بگیرید تا مجموعه شروع به کار کنه.

الحق که اینجا قشنگ یه روز رو نیاز داره . ما نتونستیم همه جا رو بگردیم. تمامی کشورها برنامه پایکوبی دارن. سعی کنید ساعتش رو پیدا کنید و حسابی بگردید. یه سن اصلی هم داره که برنامه های قشنگی اجرا میکنند . میتونید هم زمان هم استراحت کنید و هم لذت ببرید. یه شهربازی هم داشت که دیگه وقت نشد که بگردیمش. البته شب هوا کمی سرد شد و اصلا جرئت نکردیم سوار وسیله ای بشیم چون قطعا یخ میزدیم. از اینجا با اتوبوس به هتل برگشتیم.

باغ گل میراکل

ورودی:50 درهم . اتوبوس شماره 105 از امارات مال مستقیم نفری ۵ درهم و 25 دقیقه ای به باغ گل ها میبرد. از آنجا در 20 دقیقه و با 28 درهم به دهکده جهانی رفتیم.اینجا هم ورود غذا ممنوع بود ولی کسی کیف ها رو نگشت.

دهکده جهانی

با اتوبوس شماره 106 مجاور متروی امارات مال با 35 دقیقه به دهکده میرسید. (اتوبوس از امارات مال به گلوبال ویلیج و برعکس هر یک ساعت هست) هزینه اتوبوس ازامارات مال به گلوبال ویلج نفری ۱۰ درهم هست. بلیط ورودی نفری 15درهم بود. یک شهربازی هم در انتهای این مجموعه وجود دارد که اگر تمایل داشتید میتوانید سوار تاب چتری شوید (دارای امتیاز بالا) ولی قیمتش کمی گران است. با اتوبوس شماره 13 به سمت امارات مال برگشتیم. این اتوبوس ها از ساعت ۱۵:۰۰ تا ۲۳:۰۰ هر نیم ساعت حرکت می کنند .

هزینه های روز پنجم

اتوبوس به ميراكل گاردن ٥ نفري، يخ در بهشت ٢٥، بلال ١٥، تاكسي به گلوبال ويلج ١٣، كباب تركي با نوشيدني ٦٥ در نفر باهم، شام جوجه و كوبيده ٨٨، اتوبوس نفري ٧ تا هتل

روزششم:

امروز صبح زود با مترو عازم نمایشگاه اکسپو شدیم. میدونستیم که یک روز کافی نیس ولی چاره ای نداشتیم. الان برگردم عقب دو روز رو براش در نظر میگیرم. واقعا حیفه ندیدنش مخصوصا اینکه میدونی دیگه تکرار نمیشه. این مجموعه پر از شگفتی بود . حالا ما زیاد زبان انگلیسی نمیدونستیم، اگه متوجه بشید که چی میگن لذت بیشتر میبرید.  من دانشجو هستم و کارت بین المللی گرفتم تا هزینه اکسپو رایگان شه. جا داره همینجا از پیج اینستاگرام mahta_graphy تشکر ویژه کنم. راهنمایی های ایشون در کل سفر عالی و کارا بود. ایشون در هواپیمایی امارات کار میکنند و تمام نکات مهم سفر به دبی مخصوصا موارد مربوط به اکسپو و کرونا رو کامل بیان کردند. خود نمایشگاه اکسپو جای پیچیده ای هستش. اگر زمان ندارید باید بهترین ها رو انتخاب کنید .

وقت رسیدن تست دوباره ی pcr بود، اکثر جاها 150 درهم میگرفتند، درحالی که وقتی بلیط اکسپو رو میگیرید روش یه تست pcr رایگان هست. شرط ورود به اکسپو کارت دو دوز واکسن یا تست pcr هستش، میتونید بگید واکسن نزدید و تست pcr رو رایگان بدید . متاسفانه برنامه اکسپو مدام تغییر میکنه. طبق پرس و جوی من، بعد از خروج از مترو، سمت راست پله هار و باید پایین میرفتید چند چهارراه رد میکردید تا به جایی که تست پی سی ار میگیرن برسید، ما رفتیم گفتن جای دیگه ست باید تاکسی بگیرید. ما چون زمان رو داشتیم از دست میدادیم، متاسفانه تنبلی کردیم و نرفتیم. سریعا شروع به دیدن غرفه ها کردی.

غرفه های آلمان، امارات، روسیه، مصر رو اول برید. چون صف های وحشتناکی دارند. همچنین از چند روز قبل میتونید صف هوشمند رو براشون از طریق نرم افزار فعال کنید . نکات مربوط به اکسپو خیلی زیاده و خارج از بحث امروزه . میتونید از همون پیجی که معرفی کردم پیگیری کنید یا اگر سوالی داشتید ازم بپرسید حتما جواب میدم. کمی با خودتون تنقلات و آب ببرید. چیزی نمیگن. چون یک روز تمام اونجا راه رفتن قطعا انرژی تون رو کم میکنه. شکلات بیسکوییت آجیل حتما پیشتون باشه. ناهار هم اونجا فست فود یا قیمت های بالا هستش که ناچارید بگیرید. البته رستوران ایرانی هم داخل پاویلیون ایران هم هست که شنیدم غذاهاش گرونه . در کل غذای ایرانی در کل امارات، گرونه مثلا یک پرس جوجه کباب حدود 80 درهم هستش که به پول ما میشه 640 هزار تومان.  که خب منطقی نیس اصلا، ما فقط یک بار در دهکده جهانی غذای ایرانی خوردیم.

مشاهده بهترین رستوران های ایرانی دبی

ورودی اکسپو

اکسپوی دبی :

راحت‌ترین راه دسترسی با مترو است. ایستگاه مترو از شنبه تا پنجشنبه از ساعت 6 و 15 دقیقه صبح و در روزهای جمعه از ساعت 9 و 15 دقیقه صبح باز است. در سراسر ایستگاه‌های اتوبوس دبی ، اتوبوس‌های مخصوصی برای نمایشگاه اکسپو در نظر گرفته شده که هزینه‌ای هم ندارند. فقط دقت داشته باشید که بعد از رسیدن به نمایشگاه، در کدام دروازه پیاده می‌شوید چون در راه برگشت هم باید از همان در بازگردید.

هزینه های روز ششم

مترو به اكسپو نفري ٧.٥، نهار برگر نفري ٥٠، مترو برگشت به امارت مال ٧،٥ نفري

روز هفتم:

متاسفانه کل صبح این روز رو درگیر گشتن محل گرفتن تست پی سی ار با قیمت مناسب شدیم. ابتدا رفتیم سمت کلینیک صحه نزدیک برج خلیفه که 50 درهم میگرفت، ولی علاوه بر صف طولانی نیاز به کارت عابر بانک و ماشین داشت که نتونستیم کاری کنم. به ناچار برگشتیم  امارات مال و به مبلغ 150 درهم تست دادیم که گفتن فردا صبح جوابش تو اپلیکیشن مخصوص اونجا میاد. ساعت 2 بود و ما هنوز کاری نکرده بودیم. حتی قید ناهار رو هم زدیم. من برای ساعت 5 قایق عشق مارینا رو رزرو کرده بودم. سریعا سوار مترو شدیم و به پاساژ ابن بطوطه رفتیم. فقط تونستیم عکس بگیریم. از اونجا چک کردم دیدم اتوبوس مستقیما اون محلی که قایق هست میبره، سوار اتوبوس شدیم و بزور یک ربع مونده به 5 رسیدیم.

بلیط این قایق رو من برای 90 دقیقه 800 هزار تومان گرفته بودم، در حالی که قایق زرد که مربوط به شرکت دیگری است 1میلیون و نیم بود، البته قیمت اصلی این قایق 1میلیون و 200 هزار تومان بود که تخفیف خورده بود. خداروشکر حداقل تو اینجا شانس آوردم. حتما قایق سوارشید. عالی بود. هرچی از لذتش بگم کم گفتم. منطقه مارینا یه جای خیلی عجیب و پرابهتی بود که از دیدن ساختمان هاش سیر نمیشید. قایق یک بار جلوی هتل آتلانتیس و یک بار هم جلوی برج العرب نگه داشت و ازمون عکس گرفتن. یه خانوم بامزه ای هم توضیح میداد که خوشبختانه به قدری انگلیسی رو واضح حرف میزد که من متوجه تمامی حرف هاش شدم. ما جلوی قایق نشستیم تا بیشتر هیجان داشته باشیم.

انصافا خیلی کیف داد. تنها آدم هایی که جیغ و داد میکردن، فقط منو همسرم بودیم!! بعد از قایق اطراف مارینا رو پیاده روی کردیم و به مارینا مال رفتیم. اونجا یه شام حسابی خوردیم و باز پیاده به سمت مارینا بیچ رفتیم که ای کاش زودتر رفته بودیم. این ساحل کنار چرخ و فلک عین الدبی بود . خیلی زیبا بود .خیلی امکانات داشت،ولی خود ساحل شب ها تعطیل بود و رستوران های اطرافش باز بودند. چه ماشین های گرونی که اون منطقه ندیدیم. . میتوانید روی چمن ها بنشینید و استراحت کنید و از مناظر اطراف لذت ببرید . (عالی بود واقعا. حتما برید!)

نمای شب از روی قایق عشق
دبی مارینا

مارینای دبی و ابن بطوطه:

قایق زرد مارینا. مارینا را هم در شب و هم در روز باید دید. بعد از پخش آب معدنی از همه افراد قایق تک تک در فضایی بی نظیر زیر برج های چند ده طبقه مارینا عکس میگیرند (بیش از 5 عدد عکس). بعد جلیقه نجات را میپوشید و محکم سر جای خود نشسته و قایق با سرعت هر چه تمام و با هیجان زیاد روی آب خلیج فارس به سمت پالم جمیرا و هتل آتلانتیس حرکت میکند. شدت باد به حدی است که حتی جرات دست گرفتن گوشی را برای ثبت تصاویر ندارید. در روبروی آتلانتیس نیز باز از شما به تعداد زیاد عکس خواهند گرفت. بعد از طی توقفی کوتاه باز با سرعت هر چه تمام به سمت برج العرب رفته تا زیر ساختمان چشم نوازش عکس بندازید.

هزینه های روز هفتم

اتوبوس به دبي مال براي تست نفري ٥، مترو به امارت مال ٥، مترو به ابن بطوطه ٣، اتوبوس به كارينا مال ٣، شام پيتزا در مارينا جمعا ٥٨، مترو به هتل ٣، تست کرونا نفری 150 هزارتومن

روز هشتم:

امروز روز آخرمون بود و من پر از اندوه بودم که داریم برمیگردیم. صبح وسایل هامون رو جمع کردیم و اتاق رو تحویل دادیم . چمدون هامون رو داخل هتل گذاشتیم و به سمت اسکی دبی در امارات مال رفتیم. در سفرنامه های دیگر خونده بودم که کلاه شال گردن ببرید ولی کسی نگفته بود لباس گرم بپوشید. قرار بر این بود که خودشون شلوار و کاپشن و کفش بدهند . ولی چیزی که دادن یک لباس ورزشی نازک بود که به هیچ وجه گرم نگه نمیداشت. ابتدا درکلاس اسکی به مدت یک ساعت شرکت کردیم، همسرم خیلی خوب یاد گرفت ولی کفش های من خیلی اذیتم میکرد پام به کف کفش نمیچسبید بخاطر همین متاسفانه نتونستم یاد بگیرم. به جای کلاس اسکی دو تفریح دیگه مثل زیپ لاین هم هست که میتونید اون ها رو انتخاب کنید. بعد از اتمام کلاس به سمت تفریحات دیگرش رفتیم ولی در کل بیشتراز سه ساعت دووم نیاوردیم و بدنمون از شدت سرما خشک شده بود. فکر کنید شما سردتونه بعد برید سوار یه سرسره بلند هم بشید، داغون میشید رسما!!

خلاصه اومدیم بیرون و رفتیم ناهار خوردیم و کمی گشتیم تا از آخرین ساعاتمون استفاده کنیم. در نهایت 6 به هتل رفته تا چمدان هایمان را برداریم. چون ساعت 10 شب وقت پروازمون بود. به راحتی سوار مترو شده و به سمت فرودگاه رفتیم.  هواپیما بدون تاخیر بلند شد و ساعت 5/11 به وقت تهران به زمین نشست.

بستنی  کولداستون در امارات مال

امارات مال:

در امارات مال اینترنت رایگان وجود داره ولی باید شماره تلفن همراهتون رو بدید تا اس ام اس فعال سازی براتون ارسال بشه در نتیجه باید سیمکارتتون حتما روشن باشه که شامل رومینگ میشه . شامل مرکز بازی Zero Gravity و بولینگ می باشد.

اسکی دبی:

کلاه و شال گردن شامل لباسهایی که رایگان می دن نمی شه و بهتره که همراه داشته باشین، بلیط دبی اسکی یک روز اعتبار دارد و ورود و خروج نامحدود است.

هزینه های روز هشتم

شكلات دو عدد ٢٠، نهار ١٦.٥ جمعا، بستني ٤، مترو به فرودگاه ٧.٥، كسر مبلغ از نول كارت جمعا ١٠

و اینگونه بود که سفر ما به اتمام رسید...

امیدوارم این سفرنامه به دردتون خورده باشه و بهترین سفر رو پیش روتون داشته باشید. نکات مهم تفریحات دیگه ای هم در زیر آوردم برای کسانی که قصد رفتن دارند.

به امید سفرنامه های جذاب دیگر....

تفریحات دیگر:

دلفیناریوم: برای ورود به آن 75 درهم دریافت می‌کنند.

لگولند: هزینه ورود پارک آبی لگولند که از تفریحات دبی است، ۲۴۵ درهم است. لگولند نام مجموعه‌ای متشکل از شهربازی و پارک آبی است

ساحل کایت : موج‌سواری و زمین‌های تنیس، اسکیت، والیبال و بسکتبال، برخی از تفریحات جذاب این ساحل هستند. این ساحل در کنار ساحل ام سقیم که بهترین ساحل برای شنا و غواصی است، قرار دارد. پس می‌توانید با رفتن به ساحل کایت، با یک تیر دو نشان بزنید. آدرس: امارات، دبی، جمیرا 3، ام سقیم، ساحل بادبادک

دراگون مارت: به رستوران الشامی در خیابان و منطقۀ المرقبات رفتیم و ناهار را آنجا خوردیم. این رستوران یک رستوران سوریه ای هست و علاوه بر فضای زیبایی که دارد، غذاهایش هم بسیار خوشمزه بودند. من سینی شاورمای گوشت سفارش دادم.

کروز کاپیتان جک: از ابن بطوطه سوار اتوبوس شماره 8(Gold Souq Bus Station) شدیم و به راننده از روی اپلیکیشن اینترتاینر, مکان باجه فروش بلیط کاپتان جک رو نشون دادیم. به کمک گوگل مپ بقیه راه رو که حدودا بیست دقیقه پیاده روی بود طی کردیم. داخل کروز کاملا به سبک سنتی طراحی شده بود. با کوسن های راحتی بزرگ

مرکز فروش لوازم الکترونیکی: با مترو به سمت ایستگاه Al Ras Metro Station رفتیم و از اونجا به سمت میدان جمال رفتیم.  یه فرصتی هم پیش اومد تا بتونیم اسکله دبی, بازار ادویه و بازار طلا فروش ها رو ببینیم. تو این منطقه یه رستوران سنتی پیدا کردیم و شاورماهای لبنانی رو امتحان کردیم. به حدی طعم این ساندویچ خوب بود که اگر میشد هر روز میومدیم و از این شاورماها میخوردیم.  هزینه نهار امروز برای دوتا ساندویچ و نوشابه 25 درهم شد.

سافاری دبی: لباس گرم رو فراموش نکنید، آب و نوشابه، چای و قهوه عربی رایگان بود. قسمت جلو بشینید .انهایی که تو ردیف سوم بودن خیلی اذیت شدن یه نقش حنای کوچیک رایگان روی دستم زدند. سافاری نیویورک فرق چندانی با سافاری عربی نداره. ممکن است ماشینش فرق کند و جای میز شما در کمپ، کمی این طرف تر از صحنه اصلی باشد. هماهنگی های لازم را از طریق واتس آپ با من انجام دادند و بازه ساعت را بین 2 تا 2.5 اعلام کردند  (ظرفیت ماشین به غیر از راننده 6 نفره است). در آنجا چندین شتر برای سوار شدن رایگان و عکس گرفتن وجود داشت. یه آقای مصری هم آمد و از من و همسرم سه عدد عکس گرفت و موقع برگشت گفت هر عکس 50 درهم که 3 تا عکس را 38 درهم با تخفیف ازش گرفتم. حتما تخفیف بگیرید. حتما هم عکس بگیرید. چون برای شما داخل جلدای خاصی عکس را بسیار با کیفیت چاپ میکند. (یک عکس سرپا، یک عکس نشسته و دیگری با شتر). عکس با شاهین نیز نفری 10 درهم بود. موتور چهارچرخ داشت که گران بود

پالم جمیرا (پارک آبی آتلانتیس): در برج العرب که یه ایستگاه اتوبوس است که با 3 درهم واسه ایستگاه مترو Dubai Internet City   اتوبوس مستقیم داشت. از ساعت اتوبوس ها عکس بگیرید و از اونجا به ایستگاه Damac Properties رفتیم و سوار تراموا Dubai Marina شوید. در ایستگاه ۹ تراموا پیاده شده و از ایستگاه ترامواPalm Jumeirah وارد پارکینگ شده و به مونوریل برسید. برای مونوریل باید بلیط جداگانه تهیه کرد. بلیط رفت و برگشت به هتل اتلانتیس نفری سی درهم بود.(بهترین ویو قسمت جلو مونوریل در مسیر رفت و قسمت عقب مونوریل در مسیر برگشت هست)

مجتمع تفریحی دبی پارک اند ریزورت: این مجموعه از یک هتل مجلل، یک غذاخوری، یک پارک آبی و 3 پارک موضوعی جداگانه به نام‌های موشن‌لند، پارک بالیوود دبی و لگولند تشکیل شده است. موشن لند برای علاقه‌مندان سینمای هالیوود و انیمیشن مناسب است. در حالی که پارک بالیوود برای دوستداران ماجراجویی و رقص و سینمای هند، جذابیت زیادی دارد.