سفر به شهر ترین‌ها با استرس کرونا

سفر به شهر ترین‌ها با استرس کرونا

با سلام خدمت لست سکندی‌های عزیز
امیدوارم خوندن این سفرنامه کمکی بشه بهتون که سفر اقتصادی و در عین حال جذابی رو تجربه کنید  من  یک کاشیکارم از اونجا که شغلم به ساختمون مربرط میشه ۵ سال  پیش تو گوگل سرج کردم بزرگترین ساختنون جهان کجاست که عکس برج خلیفه اومد رو صفحه منم کم کم شروع کردم به تحقیق در مورد این برج و شهر دبی که علاقه ام به این شهر زیاد شد تا اینکه امسال  تصمیم گرفتم برم دبی و اولین سفر خارجی من باشه
دبی شهری که معروف به شهر ترینها که رکوردهای زیادی را توی گینس ثبت کرده مثل بزرگترین ساختمان جهان بزرگترین باغ گل جهان بزرگترین چرخ و فلک جهان بلندترین هتل جهان بزرگترین جزیره ی مصنوعی جهان
و خیلی چیزهای دیگه.
این شهر جز شهرهای گرون جهان محسوب میشه البته برای ما ایرانیا خیلی گرونتر اونم به خاطر ارزش پولمون خلاصه ما نشستیم بکوب کار کردیم تا بتونیم سفری به دبی داشته باشیم که دلار شد 30 هزار تومن و کرونا هم اومده بود دیگ بدتر ولی من باید میرفتم دبی بعد شروع کردم تو شهر خودم ینی بابل از چند تا آژانس مسافرتی قیمت تور دبی و گرفتم و قبلش چند تا پیج تو اینستاگرام پیدا کرده بودم و یکی از دنبال کننده های پیج بودم که داخل دبی زندگی میکردن و سوالاتی که داخل ذهنم در مورد سفر بود از ایشون میپرسیدم و تقریبا همه چی دستم اومده بود یکی از این پیج ها mahta_graphy بود.
ما تور دبی 5 شب و 6 روز رو برای تاریخ 23 آذر برای  هتل آیبیس رقه رزرو کردیم که نفری 12 میلیون و 700 شد که پروازمونم قشم ایر بود  چند روز مونده بود به سفر مون رفتیم به صرافی و به هر مسافر با داشتن  بلیط پرواز و عوارض خروج از کشور ۲۳۰۰ دلار میدادن که با دلار ازاد تقریبا ۳ هزار تومن ارزون تر بود.خلاصه یکی از حساس ترین لحظات سفرمون زمانی بود که ما باید تست کرونا میدادیم اونم 3 بار یکی حداکثر 72 ساعت قبل سفرمون برای ایر لاین های ایران  یکی هم زمانی که به دبی رسیدیم که این تست رایگان بود و آخرین تست 48 ساعت قبل برگشتمون بود که از 40 درهم تا 150 درهم هزینه تست بود که البته برای ما هزینه ای نداشت که در آخر دلیلش و میگم.

ما باید اول پیگیر ویزا و هتل میشدیم تا تاریخ دقیق پروازمون دستمون میومد تا تست اول و میدادیم دیگ یه روز قبل پرواز رفتیم برای تست که هزینش نفری  345 هزار تومن شد موقع گرفتن جواب دستام داشت میلرزید که خدایی نکرده مثبت نشه چون همه هزینه‌ها سوخت میشد خلاصه با گرفتن جواب منفی بار سفر و بستیم و یه دربست از بابل به فرودگاه امام گرفتیم که هزینش 800 تومن شد چون پروازمون سه شنبه ساعت 8 صبح بود ما شب قبلش ساعت 10 شب حرکت کردیم و ساعت 2/5 صبح رسیدیم فرودگاه که روی تابلو اعلانات نوشته بود پروازمون 2 ساعت تاخیر داره که این خستگی راه و چند برابر کرد در نهایت 10 صبح به سمت دبی پرواز کردیم البته از قبل در مورد تاخیر قشم ایر شنیده بودیم ولی به دلیل اینکه آفر خورده بود انتخاب ما این پرواز بود.

روز اول

ساعت 12 رسیدیم فرودگاه دبی که یکی از بزرگترین و شلوغ‌ترین فرودگاهای جهان شناخته شده داخل فرودگاه ازمون تست pcr گرفتن ویه QRکد روی پاسپورتمون  زدن که بعد۶ الی ۱۰ ساعت بعد با اسکن روی این کد جواب تست شما مشخص میشه و بعد رفتیم برای اسکن چشم که بعدش شرکت du به هر مسافر یه سیمکارت میداد که یه گیگ اینترنت رایگان 24 ساعته هم روش بود البته دبی دو تا شرکت داره برا سیمکارت یکی اتصالات و دیگری du که داخل فرودگاه دفتر فروش دارن.
ما با کمک کارکنان شرکت du سیمکارت و فعال کردیم در کنار دفتر du صرافی بود و 50 دلار و به درهم چنج کردیم که هر دلار ۳/۶۰ درهم شد سعی کنید داخل فرودگاه زیاد چنج نکنید چون گرونتر و داخل شهر صرافی‌هایی هستن به نام صرافی انصاری که هر دلار و ۳/۶۴ درهم حساب میکنن که مناسب‌تره و بعد از چنج داخل فرودگاه رفتیم ایستگاه مترو فرودگاه و دو تا کارت مترو (نول کارت) نقره‌ای رنگ خریدیم مترو دبی ۴ تا کارت داره به رنگ‌های قرمز،گلد،نقره‌ای،آبی که بیشتر مردم اونجا و توریست‌ها از کارت نقره‌ای استفاده میکردن که 25 درهم شارژ میشه
6 درهم قیمت خود کارت و بقیه شارژ کارت کارت طلایی هم که کمی گرونتر از بقیه کارتها هست و مخصوص واگن‌هایی که قسمت جلو مترو قرار داره وخلوت‌تره  و کارت قرمز هم ب ای یک مسبر هست  و کارت ابی رو من بعد از سفر متوجه شدم که کارت ابی هم داشتن خلاصه سوار مترو شدیم و رفتیم ایستگاه رقه که 3‌ تا ایستگاه با فرودگاه فاصله داشت ایستگاه متروی دبی به چند منطقه  تقسیم میشه که هر منطقه شامل چند ایستگاه میشه و تعویض هر ایستگاه توی همون منطقه 3 درهم از شارژ کارتتون کم میشه و اگه وارد 1 منطقه دیگه بشید 5 درهم و اگه وارد دو منطقه دیگه بشید 7/5 درهم و در 3 منطقه بعدی 9 درهم از شارژتون کم میشه
خلاصه رسیدیم ایستگاه رقه که 200 متر با هتلمون پیاده راه بود وقتی به هتل رسیدیم ساعت 14/30 بود وکار پذیرش و انجام دادیم و 50 درهم مالیات دادیم اینجا هر هتل 3 ستاره شبی 10 درهم و 4 ستاره 15 درهم و 5 ستاره 20 درهم مالیات میگیرن و بعد از دادن مالیات ازشون خواستیم وای فای و برامون فعال کنن و رفتیم اتاقمون و تحویل گرفتیم که اتاقمون طبقه 6 کنار سالن بدنسازی بود نور اتاق ما کم بود و اتاق نسبتا کوچیک ولی تمیز بود که یه پنجره داشت که به سمت تراس بود که پنجره تراس باز نمیشد 2 تا اب معدنی کوچیک هر روز شارژ میشد و یه یخچال و چای ساز و گاو صندوق کوچیک داشت

هتل (عکس از اینترنت)

بعد چند دقیقه تور لیدر باهامون تماس گرفت و ما رفتیم پایین تا در مورد قیمت بلیطهای تفریحات دبی صحبت کنیم و من قبل از سفرم داخل اینستا با یه پیچ بنام asfardxbtour آشنا شدم که کارشون فروش بلیطهای تفریحی بود و قیمت‌ها رو ازشون گرفته بودم تا با قیمت‌های لیدرمون مقایسه کنم که قیمت‌های لیدرمون گرونتر بود و منم ازشون بلیطی نگرفتم و دیگه تا اخر سفر ندیدمشون و بلیطهامو از همون پیچ گرفتم که غروب هماهنگ کردم اومدن داخل هتل و بلیط گشت شهری که شامل چرخ و فلک و قاب دبی و هتل اتلانتیس و برج الخلیفه و در اخر شام در رستوران ایرانی یاشار بود رو نفری 300 درهم و پکیچ باغ گلها و دهکده جهانی رو نفری 150 درهم گرفتم.
خلاصه بعداز گرفتن بلیطها من دلم آروم نگرفت و دوست داشتم برم برج الخلیفه رو ببینم و همسر جان از خستگی دیگه نا نداشت ولی به خاطر من اومد و رفتیم سمت مترو رقه و از اونجا رفتیم ایستگاه دبی مال پیاده شدیم که 5 درهم از کارتمون کم شد از مترو دبی مال تا خود دبی مال یه مسافتی تقریبا یک کیلومتر میشد رو یه دالان سر پوشیده درست کرده بودن و چون مسافتش زیاد بود از رمپ برقی استفاده کردن تا طی کردن مسیر برای مسافرا راحت‌تر باشه
دبی مال یکی از مالهای بزرگ جهان محسوب میشه که اکثر برندهای معتبر جهان اونجا نمایندگی  دارند  ما جند تا برند رو رفتیم و قیمتها انصافا بالا بود .اگه قصد خرید هم نداشته باشید جاهای دیدنی داخل این پاساژ هستکه آدمو جذب خودش میکنه مثل اکواریوم دبی مال که فکر کنم بزرگترین اکواریوم سرپوشیده جهان باشه که انواع ماهی های رنگی و سفره ماهی و حتی چندین کوسه هم داره دیدنش خالی از لطف نبود البته یه فضای دیگه هم این اکواریوم داره که یه تونل تو دلش ساختن که با ویوی 180 درجه میتونستین این اکواریوم رو نگاه کنین و یه باغ وحش کوچیک هم داخلش داشت که بزرگترین تمساح جهان داخلش بود که البته بازدید از این تونل 150درهم اب میخورد که ما نرفتیم بعدش رفتیم سمت یه ابشاری که داخل خوده پاساژ بود با چند تا مجسمه نمادین که در حال شیرجه زدن بودن که یه ویوی عالی داشت و یه پیست هاکی روی یخ  هم ساخته بودن که بعد از عکاسی از این قسمت‌ها دیگه دلم طاقت نیاورد و از نگهبانای مال قسمت فواره دبی مال رو پرسیدیم و رفتیم به سمت فواره‌ها.

وقتی چشم افتاد به ابهت برج الخلیفه ناخود آگاه گفتم السلام علیک یا برج الخلیفه انگار رفته بودم حرم از ذوق نمیدونستم چکار کنم حتی داشتم فیلم برداری میکردم فراموش کردم دکمه record رو بزنم چون اولین اشنایی من با شهر دبی همبن برج خلیفه بود. کنار برج خلیفه یه دریاچه مصنوعی ساختن که داخلش بزرگترین فوارهای جهان وجود داشت که هر نیم ساعت تو اون فضا یه اهنگ پخش میشد و این فواره های موزیکال دبی با ریتم ابن  اهنگ به حرکت در میاومدن البته اهنگ ها هر دفعه تغییر میکرد روی برج خلیفه هم نور پردازی میشد اصلا من این صحنه ها و این همه توریست رو که برای دیدن این صحنه ها دور هم جمع شده بودن رو میدیدم در پوست خود نمیگنجیدم.

ما 3 تا اهنگ اونجا بودیم. تا سال قبل بزرگترین فواره جهان بود که امسال  بزرگترین فواره جهان رو کنار هتل اتلانتیس که معروف به the point هست رو افتتاح کردن و رکورد خودشون رو دوباره شکستن
تا ساعت 11/30  شب اونجا بودیم دیگه نا نداشتیم که پیاده تا مترو بریم مجبور شدیم تاکسی بگیریم که 9 درهم ورودیش بود و تا هتل 36 درهم کرایش شد کرایه تاکسی داخل دبی گرونه به خاطر همین بیشتر سعی کردیم مترو سوار شیم اگه 4 نفر باشین تاکسی بگیرین براتون به صرفه‌تر و زودتر به مقصد میرسین  خلاصه رفتیم هتل و ساندویچی که از خونه درست کرده بودیم رو خوردیم وخوابیدیم.

هزینه روز اول

برج الخلیفه

اکواریوم دبی مال

روز دوم

چون امروز بلیط باغ گلها رو داشتیم و ترنسفر ما ساعت 2 بعدازظهر میومد دنبالمون صبح زود رفتیم صبحانه که من راضی بودم ولی خانمم از صبحانشون راضی نبود در هر صورت هتل 3 ستاره بود دیگه بیش از این انتظار نمیرفت بعد صبحانه رفتیم پاساژ الغریر که در چند قدمی هتل بود و یه گشتی زدیم در صرافی داخل پاساژ 300 دلار رو چنج کردیم که هر دلار و 3/63 درهم حساب کردن  بعد رفتیم  Day to Day نزدیک هتل که واقعا جنساش چنگی به دل نمیزد ولی از مراکز خرید ارزان دبی هست، برگشتیم رفتیم هتل و منتظر موندیم تا ترنسفر بیاد
ساعت 2 ترنسفر اومد و سوار یه مینی باس شدیم که تقریبا با ما 18 نفر بودیم که همه ایرانی بودیم رفتیم سمت باغ گلها عجب جایی بود مجسمه‌های مختلفی رو گل ارایی کرده بودن چیزی که بیش از همه ما رو جذب خودش کرده بود هواپیمای شرکت امارات بود که با هنرنمایی خواستی اون و گل آرایی کرده بودن که خیلی جذاب بود جون میداد برای عکاسی بعد تقریبا دو ساعت همه برگشتیم سمت ماشین همه تو فکر فرو رفته بودیم که یه کشور بیابونی با مدیریت عالیش بزرگترین باغ گل جهان رو ساخت که هر ساله توریستهای زیادی رو جذب خودش میکنه ولی ایران ما با اون همه طبیعتش....
قیمت بلیط باغ گلها جلوی در ورودیش 55 درهم بود

باغ گلها

بعدش رفتیم به سمت دهکده جهانی که در مسیر باغ گلها بود و یه فضایی ساختن با مساحت زیاد که چندین کشور داخلش غرفه داشتن که داخل غرفه هاش سوغاتی  هر کشور بود که به نظر ما و همسفرامون ایران قشنگترین و شادترین غرفه رو داشت وارد غرفه هر کشور که میشدید انقد از سوغاتیاشون برای تست بهتون میدادن که سیر میشدید داخل غرفه ایران انواع اجیل و زعفران و فرش و حتی پفک نمکی هم بود غرفه های ترکیه و افریقا و روسیه هم غرفه های جذابی بودن داخل دهکده جهانی شهر بازی و رستورانها و فست فودهای زیادی وجود داره که میتونین دلی از غذا در بیارین
البته همراه خود غذا و او نوشیدنی میتونید بیارید بلیط دهکده هم 20 درهم بود

بعد از ۳ ساعت برگشتیم سمت هتل و ما قبل هتل رفتیم به یکی از فست فودهای اطرافش بنام  cheeken که 3 تیکه مرغ سوخاری و یه ساندوچ کوچیک و کمی سیب زمینی سرخ شده سفارش دادیم که جمعا شد 25 درهم که متاسفانه غذاش افتضاح بود گوشتش سفت بود و طعم خوبی نداشت اصلا فقط سیب زمینی‌ها قابل خوردن بودن

هزینه روز دوم

شام 25 درهم

غرفه افریقا دهکده جهانی

روز سوم

صبح زود رفتیم صبحانه و بعدش با مترو رفتیم ایستگاه امارات مال و از اونجا با تاکسی رفتیم مدینه جمیرا که یه فضایی بود که یه رودخونه مصنوعی ساختن که اطرافش 3 تا هتل 5 ستاره به سبک ساختمون‌های یزد خودمون و یه بازار به سبک سنتی ساخته بودن که یه ویوی عالی به برج العرب داشت  منطقه مدینه جمیرا معروف بود به ونیز دبی اطراف این کانال چند تا رستوران هم داشت ما چون صبح زود رفته بودیم هنوز باز نبود ولی جای قشنگی بود بعد کلی عکاسی تاکسی گرفتیم اومدیم امارات مال و رفتیم داخل پاساژ تو امارات مال یه پیست اسکی داره که بلیطش 250 درهم بود که به شما کلاه و دستکش و جوراب و کفش میدن.

میرید داخل پیست اسکی و از تفریحات استفاده میکنی و بعد وسایل و برگردونی بهشون ما از بیرون چند تا عکس گرفتیم و باید برمیگشتیم هتل تا بریم برای گشت شهری دوباره با مترو برگشتیم هتل که ترنسفر اومد دنبالمون با همون مسافرای دیروزی رفتیم به سمت چرخ و فلک دبی یا همون عین دبی در مسیر چرخ و فلک باید از خیابون معروف دبی بنام خبابون شیخ زاید رد میشدیم در این خیابون هتلها و برجهای معروف زیادی وجود داشت مثلا بلندتربن هتل جهان  بنام هتل جوورا و یا منطقه داون تاون که برج خلبفه و هتلهای معروف شرکت addres اونجا دلنوازی میکرد بعد از این برجها دو طرف خیابان چندین نمایشگاه ماشینهای لوکس بود که نگم براتون از زیبایی های این ماشینها.
خلاصه رسیدیم به چرخ و فلک که بزرگترین چرخ و فلک جهان بود با ارتفاع 250 که در یک جزیره مصنوعی به نام blue water که در کنار ساحل GBR و دبی مارینا بود، داخل این منطقه پر بود از مغازه های لوکس و سینما و حتی یه موزه هم داشت که وقت نکردیم یه چرخی تو این منطقه بزنیم فقط رفتیم سوار چرخ و فلک شدیم این چرخ و فلک 48 تا کپسول یا اتاقک داره که داخل هر اتاقک 30 نفر به راحتی جا میشن ولی فقط  10 الی  20 نفر مجاز هستن که وارد هر اتاقک بشن داخل هر کپسول یک سکو بیضی شکل داشت که میتونستن روش بشینن ولی اکثریت ایستاده بودن و داشتن از فضای بیرون که برجهای دبی مارینا و جزیره نخل و ساحل  GBR وحتی برج العرب هم مشخص بود   میدیدن و لذت مبردن.

البته بعضی از این کپسول ها vip بودن یعنی میتونستن داخلش جشن تولد بگیرن و یا مراسم خواستگاری  و امثال این جور مراسم ها  در ارتفاع 250 متری ویوی عالی رو داشتیم این چرخ و فلک هر 40 دقیقه یک دور خیلی اروم میزنه که اصلا متوجه حرکتش نمیشین تا همه بتونن از منظره لذت ببرن بلیط این مکان 125 درهم بود

چرخ و فلک

خلاصه بعد چرخ و فلک رفتیم وارد بزرگترین جزیره ساخته شده دست بشر بنام پالم جمیرا یا جزیره نخل که از بالا وقتی به این جزیره نگاه میکنی شبیه درخت نخل هست که 5 کیلومتر طول داره و در نوک نخل هتل 5 ستاره اتلانتیس هست که این هتل لوکس یه پارک ابی بزرگ هم داره  به نام آکوا ونچر که برای افرادی که اقامت هتل رو دارن رایگان هست غروب دبی از این نقطه از جزیره کنار هتل آتلانتیس د پالم دیدن داره البته ما با گشت شهری رفتیم اونجا ولی اگه کسی میخواد خودش بره میتونه با مترو بره  و بعد ابتدای جزیره  پیاده بشه وبعد با تراموا که مسیر مستقیم به هتل انتلانتیس داره بره

هتل اتلانتیس

بعد نیم ساعت حرکت کردیم به سمت فریم دبی یا همون قاب دبی که بزرگترین قاب جهان هست که در دکور نمای بیرونش 20 درصد طلا کار شده این قاب یک طرفش دبی قدیم و طرف دیگه اش دبی جدید   رو نشون میده ارتفاع این قاب 150 متر که سوار اسانسور شدیم و رفتیم بالا وقتی به طبقه اخر قاب رسیدیم زیر پامون صفحه شیشه ای بود که وقتی پایین و نگاه میکردیم دلمون میریخت ما چون شب رسیدیم چراغهای شهر روشن بودن وقتی قسمت قدیم و قسمت جدید دبی و از اون بالا نگاه میکردی تفاوت و پیشرفتشو قشنگ حس میکردی.
بعد از 40 دقیقه برگشتیم پایین و وارد یه سالنی شدیم کهیه فضای ۳ بعدی بود  که دبی اینده رو  نشون میدا  که انگار ما خودمون رو تو اون اینده حس میکردبم  بعد رفتیم سمت دبی مال و اکواریومش و بعد همگی رفتیم سمت فشن شوی دبی مال و برج الخلیفه که من خوشحال بودم که دوباره اومدم برج رو دیدم 2 تا اهنگ اونجا بودیم و بعد رفتیم سمت رستوران ایرانی یاشار که در منطقه جمیرا که بالای شهر دبی بود رفتیم که شام رو اونجا بخوریم وقتی رسیدیم اول با نون سنگگ و پنیر و گردو و سبزی ازمون پذیرایی کردن و بعد 5 منو  داشت که من زرشک پلو با مرغ و خانمم کباب کوبیده با برنج و انتخاب کردیم البته غذاش تعریفی نداشت و همراه با موسیقی زنده بود وبعد شام هم با خرما و چای و زولبیا پذیرایی کردن وقتی ما رفتیم به رستوران چند تا از  ایرانیان مقیم  دبی اونجا جشن تولد داشتن که یه فضای شاد همراه با موسیقی و رقص  بود  کلی خوش گذشت بعد رفتیم سمت هتل

هزینه روز سوم

مترو رفت و برگشت نفری 15 درهم
تاکسی تا مدینه جمیرا رفت و برگشت 36 درهم

مدینه جمیرا

روز چهارم

بعد صبونه رفتیم تست کرونا بدیم که هر تست 150 درهم هزینه داشت ولی برای ما رایگان بود الان دلیلش و میگم بهتون ما قرار بود شنبه که یه روز قبل برگشتمون بود بریم اکسپو که از تست رایگانش استفاده کنیم بلیط اکسپو 95 درهم بود که البته اسفار تور 70 درهم میداد و هر بلیط اکسپو یک تست رایگان داشت که ما با همون تست رفتیم  اکسپو و هم فرودگاه در واقع با یه تیر دو نشون زدیم که خیلیا اینو نمیدونستن و هزینه‌ی اضافی دادن البته هر جایی با بلیط اکسپو تست رایگان نمیگیرن مکان‌های خاصی بود که یکی از این مکان‌ها نزدیک هتل ما بود که پیاده 10 دقیقه راه بود و بعد تست با مترو رفتیم دبی مارینا که ایستگاه sobha پیاده شدیم
دبی مارینا منطقه‌ای که کانال ابی رو به طول 3 کیلومتر ساختن که دوباره این اب به دریا برمیگرده و دور این کانال پر بود از برجهای سر به فلک کشیده و داخل کانال هم کشتی‌های تفریحی زیادی بود که میتونستین بلیط بگیرین و سوار شین و یه گشتی دور جزیره نخل و بعد برج العرب و دوباره شمار و به دبی مارینا بر میگردوندن که بلیطش از 230 درهم شروع میشد دبی مارینا منطقه لوکس دبی بود به ما که خیلی خوش گذشت یه 3 ساعتی چرخیدیم و عکس گرفتیم دیگه نا نداشتیم رفتیم یه سوپر مارکت یه بستنی ظرفی و یه اب معدنی و بیسکویت گرفتیم و با یه تاکسی رفتیم سواحل  GBR که داخل دبی مارینا بود وقتی رسیدیم ساحل خیلی شلوع بود منم وقتی اب میبینم حتما باید شنا کنم تا حدی که خانمم بهم میگه مثل جوجه اردک همیشه باید تو اب باشی من از قبل لباس شنا واسه خودم اورده بودم.
ابش سرد بود یه نیم ساعت شنا کردم دیگه غروب شده بود یه ساعتی تو منطقه  GBR گشت زدیم و بعد پیاده رفتیم سمت  مترو المتعدده که ۱۰ دقیقه راه بود اونجا با مترو رفتیم سمت هتل حتما از گوگل مپ استفاده کنید از اینکه الان کجای دبی هستید و به کدوم سمت داریم میرین خیلی کارتون رو راه میندازه اینترنت هم نمیخواد اون شب اینقدر خسته بودیم دیگه شام نخوردیم و خوابیدیم

هزینه روز چهارم

کرایه مترو رفت و برگشت نفری 15 درهم
تاکسی تا ساحل 20 درهم
بستنی واب و بیسکویت 26 درهم

دبی مارینا

روز پنجم

بعد صبونه با مترو رفتیم اکسپو که اخرین ایستگاه بود ساعت 10 رسیدیم که غرفه‌ها هم ساعت 10 باز میشد و باید جواب منفی تست کرونا همراه تون باشه حالا اکسپو چی هست؟ اکسپو یه نمایشگاه جهانی هست مثل جام جهانی و المپیک که رویداد ورزشی جهانی هستن اکسپو هم یک نمایشگاهی هست که کشورها خودشون رو به جهان نشون میدن که اول چی بودن و الان کجا هستند و در آینده به کجا قراره برسن و چه کاری میخوان انجام بدن برای بهتر شدن جهان و روابط مردم و پیشرفت و محیط زیست که تقریبا هر 5 سال در یک کشور پیشرفته برگزار میشه که اولین بار در خاور میانه و اونم در دبی برگزار شد که تقریبا 200 کشور و چند شرکت معتبر مثل شرکت هواپیمایی امارات و... شرکت کردن که بهترینشون از دیدگاه بازدید کننده‌ها روسیه_المان_ امربکا_ استرالیا_عربستان_ساختمان الف که برای خوده امارات بود و هواپیمایی امارات چند تا دیگه که حضور ذهن ندارم ایران هم غرفه داشت.

ولی بی مدیریتی بیداد میکرد با اینکه ما اینهمه تکنولوژی و پیشرفت هسته ای داشتیم در حالی که داخل عرفه چند تا فرش و سفال و پسته و زعفران رو نمایش گذاشته بودن و کسی نبود که توضیح بده. ناهار و تو یه رستوران ایرانی که تو خود غرفه ایران بود خوردیم باقالی پلو با کوبیده پرسی 75 درهم بود بعد ناهار رفتیم به آبشار مصنوعی داخل اکسپو که ساختن به نام water feature برای رفع خستگی جای عالی بود مخصوصا برای بچه ها بعد رفتیم چند تا غرفه دیگه رو بازدید کردیم و غروب رفتیم الوصل پلازا که مرکز اصلی اکسپو بود
که تمام کنسرتها ومراسمهای مهم اونجا برگزار میشد مثل کنسرت نانسی عجرم و چند خواننده معروف دیگه و حتی کریستین رونالدو ومسی هم  اونجا اومده بودن
برای بازدید از همه پاویلیون ها حداقل ۲ هفته زمان نیاز هست ولی ما وقت کافی نداشتبم ولی واقعا این اکسپو عالی بود اگه کسی زبانش خوب بود خیلی  بیشتر بهشون خوش مبگذشت واز پیشرفت و تکنولوژی کشورها بیشتر لذت میبرد من که زبانم دست و پا شکسته بود حال کردم البته اکسپو ۶ ماه بود  وبعد از ۶ ماه این اکسپو رو میخوان تبدیل کنن به شهر اکسپو  که ماشین داخلش حق تردد نداره  الان که دارم این سفرنامه رو مینویسم شهر اکسپو باز شده و پذیرای توریستها هست همین الانشم دیدن داره بعد اینکه چند تا پاویون دیگه رو هم دیدیم تصمیم گرفتیم که با مترو برگردیم سمت هتل البته قبل هتل رفتیم kfc چند تکه سوخاری و سیب زمینی گرفتیم 14 درهم.

هزینه روز پنجم

کرایه مترو رفت و برگشت نفری 18درهم
ناهار رستوران اکسپو 75 درهم
شام 14 درهم

اکسپو ۲۰۲۰

روز ششم و آخرین روز

ما ساعت 4 عصر پرواز داشتیم که بعد صبونه با مترو رفتیم سیتی سنتر که یه ایستگاه با ما فاصله داشت یه ساعتی گشت زدیم و برگشتیم هتل تا اتاق و تحویل بدیم و با مترو رفتیم سمت فرودگاه که باز پروازمون یه ساعت تاخیر داشت بعدش سوار هواپیما شدیم و ساعت 19 رسیدیم تهران و با آژانسی ک ما رو رسونده بود هماهنگ کردیم که زمان برگشت هم بیاد دنبالمون ساعت 1/30 صبح رسیدیم بابل
چند نکته اگه میخواین سفرتون اقتصادی باشه همراه خودتون خوراکی و اجیل ببرید چون واقعا اونجا هزینه‌هاش بالاهست
یا اینکه حداقل از سوپر مارکتها خرید کنید که ارزونتر تموم شه براتون دوم اینکه اگه جاهای دیدنی میرید مخصوصا اکسپو سبک برید وسایل اضافه همراه خودتون نبرید همراه ما دوربین بود و یه کوله پشتی که خیلی خستمون کرده بود سوم اینکه تو بعضی سفرنامه ها خونده بودم که از ایران اب معدنی هم میاوردن ولی از نظر من نیاز نبود چون روزانه هتل به اندازه تعداد نفرات بطری آب و براتون شارژ میکنه
بطری بزرگ اب معدنی از یک و نیم درهم شروع میشه تا 10 درهم

مترو دبی

امیدوارم از این سفرنامه لذت برده باشید اگه سوالی هست حتما در قسمت نظرات برام بنویسید تا با کمال میل جواب بدم.