Close

در هند این جملات را هرگز به زبان نیاورید!!

4.5
از 73 رای
در هند این جملات را هرگز به زبان نیاورید!! + تصاویر
  • 5 آبان 1396 10:00
  • 46
  • 246K

هند کشوری زیبا با فرهنگ و سنت هایی متنوع است که برخی از آنها جز قدیمی ترین ها در تاریخ بشر هستند. مردمان برخی از مناطق هند آرام و مقبول هستند، اما در برخی قسمت ها نیز افراد آنقدرها که باید صبور نیستند. در هر صورت، قوانین مشخصی وجود دارند که قبل از شروع مکالمات کوتاه با هندی های باید به آنها پایبند باشید. در ادامه توجه شما را به این موارد جلب می کنیم:

  1. اوه، شما بلدید انگلیسی صحبت کنید!!

گفتن چنین جمله ای هندی ها را به زمان استعمار باز می گرداند اما این داستان آنقدر قدیمی است که باید از اشاره به آن دست برداشت. بهتر است به جای اینکار این حقیقت را بپذیرید که همینک انگلیسی یک زبان جهانی است و اینکه هندی ها قادر به انگلیسی صحبت کردن هستند، آنقدرها هم عجیب و غریب نمی باشد.

  1. آیا شما یک ازدواج از پیش تعیین شده داشته اید؟

«ازدواج از پیش تعیین شده» کلیشه ای است که عمدتا توسط سینمای هند به جهانیان نشان داده می شود. بله درست است تعدادی از هندی ها همچنان ازدواج های از پیش تعیین شده دارند اما این موضوع، زندگی شخصی هندی ها را تنها به انتخاب از سایت های ازدواج محدود نمی کند.

usYBJJqANDVpTNUv22pCQhZjRw9lDqTHdG8Ty6TE.jpeg

  1. آیا شما گاو را می پرستید؟

در هند، گاو به دلایل متعدد و در فرهنگ های مختلف مقدس تلقی می شود. گاوها پرستیده نمی شوند اما به دلیل استفاده در کشاورزی و طبیعت آرامشان، مورد احترام بوده و با ارزش هستند. این یک مسئله ی حساس در هند بوده و بهترین کار این است که از هر گونه بحث در مورد آن اجتناب کنید.

Cwo6haPMdj7Z0RYrjLAUsgQ0nXA9rMmMkw26Iyqn.jpeg

  1. شما واقعا شبیه هندی ها نیستید، یعنی خیلی زیباتر از آن هستید که بخواهید هندی باشید!

واقعا چنین جمله ای به چه معناست؟ آیا قرار است یک تعریف باشد؟ و اگر این حرف کلیشه ای درست باشد معنای آن این است که تمام هندی ها نیازمند جراحی های زیبایی می باشند.

  1. من طرفدار کریکت نیستم!

بیایید کمی واقع بین باشیم، برای هندی ها مهم نیست که شما طرفدار دو آتشه ی کریکت باشید یا خیر. اما زمانی که شروع به مقایسه ی تیم کریکت هند با دیگر تیم های جهان به خصوص پاکستان یا استرالیا کنید همه چیز برای آنها رنگ عوض می کند.

Lkb9u6kbTJonTrBMDjTSt9TzdsTplmhBr4aRdOpf.jpeg

  1. به عنوان یک خانم، مطمئنید که می خواهید در هند تنها سفر کنید؟

مانند هر کشور دیگری، راهنمای گردشگری هند نیز به وضوح اعلام کرده که از چه مکان هایی باید بازدید و از کجاها باید اجتناب کرد؟ هر خانمی قبل از اینکه دست به اکتشافی از این دست در کشوری بدین پایه خارق العاده بزند باید احتیاط های لازم را به عمل آورد.

HMLQogJ4xKeLb2tnl3CAHoDgNUvPlmqkM80V4dht.jpeg

  1. من عاشق لهجه ی شما هستم!

ممنون از اینکه قصد تعریف دارید، اما هندی ها در واقع لهجه ندارند! هند کشوری است که در آن زبان های متنوعی وجود دارد که هر کدام از آنها بسیار آهنگین هستند؛ آن جمله می توان به پاهاری، مالایالام یا پنجابی اشاره کرد. جمعیت انگلیسی زبان هندی روی سیلاب های مختلف استرس قرار می دهند تا تلفظی هماهنگ تر ارائه کنند.

  1. شما به بیداری معنوی بسیار نزدیک هستید!

افرادی که چنین حرفی را عنوان می کنند به دو گروه تقسیم می شوند. فیلم Eat Pray Love را زیاد دیده اند یا ایده ی اصلی آنها درباره ی هندی ها به عنوان هیپی هایی است که در هیمالیا زندگی می کنند. درست است که هند زادگاه آیووردا Ayuverda (قدیمی ترین سیستم جامع شفابخشی) و پیشگام فرم باستانی یوگا بوده، اما هر شخصی که شما با او ملاقات می کنید، دالای لاما نیست!

IdD24uDMeLb4BYnzvEWoWZ4xjTEoS0JCm8k2UlUS.jpeg

  1. بهترین مکان برای امتحان کردن مرغ تیکا chicken tikka را به من معرفی کنید.

ادویه ها یکی از مواد اصلی در آشپزی سنتی هندی به شمار می روند. مرغ تیکا نیز یکی از تندترین غذاهای هندی است، اما همه در هند غذای تند نمی خورند؛ همانطور که همه ی هندی ها نیز طرفدار چای نیستند!

V5n1JM4WSyzGdIwquu2YD5EBhwWDM90gklQ1LUv3.jpeg

  1. چگونه می توانید این گرما و آلودگی را تاب بیاورید؟

افرادی که چنین سوالی مطرح می کنند به دنبال فیلم «زاغه نشین میلیونر» در هند هستند چرا که به قولی این تصویر هند واقعی است. در میان هندیها، از صحبت کردن در مورد موضوعاتی همچون دمای شدید، متروهایی که بوی عرق می دهند، آب آشامیدنی آلوده و غذاهای فروشگاه های محلی که منجر به اسهال می شوند خودداری کنید. به عنوان ساکنان کشوری جهان سوم، هندی ها خودشان به این امر واقف هستند.

 

منبع: theculturetrip

نظرات کاربران (46 نظر)

× در حال پاسخ به:

Parsaa 29 بهمن 1398 ساعت 23:05

من یک بار به هند رفتم جای خوبیه دایی من اونجا زندگی میکنه

نگین 27 دی 1397 ساعت 18:35

به هندوستان چندین بار سفر کردم... به دهلی، حیدرآباد، گوآ و مدهیه پراداش رفتم... بازم خواهم رفت، چون دوست و رفیق اونجا زیاد پیدا کردم و تشابه فرهنگی و احساسی زیادی با خانم های هندی احساس می کنم... شاید بخاطر اینکه خودمم اهل جنوب شرق ایران هستم.خانم های هندی خیلی باشخصیت و بسیار بسیار مهربون هستن. هیچوقت چیزی به زبون نمیارن که ناراحتتون کنه. اهل پزدادن و فخرفروشی اصلا نیستن. اگه کمکی از دستشون بیاد دریغ نمی کنن و بهیچوجه بدجنس و بدذات نیستن. البته در مورد امنیت درسته، اونجا خانما امنیت چندانی ندارن و منم همیشه با خانواده میرم هندوستان. البته بنظر شخصی خودم جنوب هندوستان از شمالش قشنگتره :)

خانخوله حیدرآبادی 15 آذر 1397 ساعت 09:41

متاسفانه امنیت زنان و دختران جوان در هند تامین نیست!
چند مدت قبل بود گذارش های خبری از تجاوز دسته جمعی به زنان و دختران تنها در مترو و اتوبوسهای شرکت اتوبوسرانی داخل شهرها خبر می دادند که ظاهرا کار به تظاهرات اعتراضی و وارد عمل شدن دولت مرکزی هم کشیده است.

زهرا 7 مهر 1397 ساعت 13:05

باوجود همه ایرادهایی ک از کشور هند ومردم هند میشه گرفت
من دوسشون دارم چون به نظرم مردم بسیار احساساتی هستن و
خانواده براشون خیلی باارزشه..
من علاقه زیادی به زبانشون دارم و یکمم بلدم..ولی وقتی میشنوم
هندیها بشترشون به زبان انگلیسی صحبت میکنن وبرعکس من هیچ علاقه ایی به انگلیسی ندارم ونمیتونم انگلیسی حرف بزنم بخاطر همین به شک میفتم ک این زبانو یاد بگیرم واینکه بلد بودن زبان هندی بدرد ترجمه گری میخوره و مراکز نیاز به مترجم مترجم هندی نیاز دارن؟
واز کسایی ک هند رفتن خواسم بپرسم اونجا چند درصد مردمشون
هندی صحبت میکنن؟یهو نرم اونجا ببینم همه باهم انگلیسی حرف میزنن و من ک هندی نیستم ازشون بخوام ک هندی حرف بزنن

تهمینه م 7 مرداد 1397 ساعت 17:14

خانم خالقی عزیز از شما ممنونم به خاطر متن های جالبتون و زحماتتون :)

بهزاد 21 اردیبهشت 1397 ساعت 11:20

با سلام
من سه مرتبه و اون هم برای کار و روی هم رفته دو ماه اونجا بودم در ضمن شهرهای مختلفش روهم سیاحت کردم
فقط اینو میتونم بگم که هر مرتبه که برگشتم به ایران با تمام وجود از اینکه تو ایران هستم و زندگی میکنم خدا رو شکر کردم البته علیرغم مشکلات موجود که به هر حال گوشه گوشه دنیا به نوعی گرفتار معضلاتی هستن ،
چون بنده به سبب شغلم هفده هجده کشور اروپایی و اسیای شرق رو گشتم
واااااااااقعا هیچ نقطه ای رو تو جهان با ایرانم عوض نمیکنم

ناتا 17 اردیبهشت 1397 ساعت 14:09

شما که یک سایت گردشگری هستید می توانید از تجربیات دست اول توریست‌های ایرانی استفاده کنسول نه یک متن را ترجمه کنید. کامنت ها خیلی مفیدتر از متن بودند.

منير 14 اردیبهشت 1397 ساعت 11:10

من سه سال در هند زندگي كردم و پيشنهاد ميكنم دوستان قسمتي از مستند رضا اصلان درباره هند را حتما ببينند. اين مستند بنام blevers درباره عقايد هندوها و زندگي آنها ساخته شده است.
كثيفي را درست ميگوييد و البته با توجه به جمعيت زياد قابل توجيه است ولي بيشتر بناهاي توريستي معروف مثل تنب همايون، قطب منار، مسجد جامع، تاج محل با نام و فرهنگ ايرانيان آميخته است. چون اين بناها عمدتا توسط پادشاهان نسل دوم مغول ساخته شده كه از مادران ايراني و مسلمان بوده اند . علاوه بر آنکه از معماران ایرانی استفاده کردهامد و بخاطر اینکه حدود چهارصد سال زبان رسمیشان فارسی بوده ، بناهای تاریخی مذکور به اشعار فارسی و اسلامی مزین است. برای اکثر مردم عادی هند، ایرانیان ثروتمند بحساب میآیند ولی البته برای قشر تحصیلکرده که بخاطر پیشرفتهای دو دهه اخیر هند کمی مغرور شده اند.
غذاها خیلی تند هستند ولی اگر عادت کنید از آنها دست بر نمیدارید!
صدای بوق و بوی عطر مخصوصشان برای معابد دیوانه کننده است. مشکلی در یافتن غذای حلال ندارید چون کشتارگاهها در مالکیت مسلمانان است. در ضمن همه چیز برچسب فرآورده حیوانی یا گیاهی دارد.
تنها کشوری است که شیر با چربی بالا ارایه میکند و مردم هر روز شیر خود را از ماشینهای تعبیه شده در گوشه و کنار شهر دهلی میگیرند.

زندگی در دهلی بسیار با اطراف متفاوت است ولی شهر دانشگاهی چندیگر بسیار تمیز و زیباست همینطور شهر شیملا علیرغم جاده خطرناک و زیبایش از جاذبه های توریستی است.
دانشگاه پلی تکنیکی دارد که مثل شریف ایران با ام آی تی آمریکا مقایسه میشود.
هند یک قاره است و همه جای آن به تناسب رشد نکرده است در همان دهلی مردمانی هستند که در نزدیکی دانشگاه جواهر لعل نهرو در خیابان متولد ،زندگی و همانجا میمیرند.
دولت اذعان دارد که راه توسعه ای که انتخاب کرده است در نهایت به بهای نابودی یک سوم جمعیت فقیرش امکانپذیر خواهد بود

بهروز 30 بهمن 1396 ساعت 01:56

هند کشور تضادهاست. به هر چیزی که علاقمند باشید میتوانید بهترین و بدترین آن را در هند بیابید. بار اول که به هند بروید همینکه وارد شهر میشود از آمدنتان پشیمان خواهید شد ولی به مرور زمان اگر خوب نگاه کنید جنبه های دیگری از آن را میبینید که برایتان حیرت انگیز است و بسیار جذاب. کثیفی و فقر به شکل بی رحمانه ای آزارتان میدهد ولی مکان های بسیار لوکس و تمیز هم کم نیستند. حتما توجه کنید جمعیت هند نزدیک به بیست برابر ایران است. ولی آیا میتوان منصفانه گفت که اندازه فقر در آن کشور هم بیست برابر ایران است؟
نکته دیگری که نباید از آن غافل شد تفاوت بسیار فاحشی است که هم در اوضاع فرهنگی، هم در وضعیت اقتصادی و هم در شرایط اقلیمی این کشور از شمال تا جنوب و از غرب تا شرق قابل رویت است. شما اگر به حیدرآباد (در حدود جنوب هند) بروید و دوستتان به دهلی یا چندیگر (در شمال هند)، قطعا پس از بازگشت تجربیات کاملا متفاوتی را برای هم بازگو خواهید کرد به طوریکه گویی به دو کشور کاملا متفاوت و دور از هم سفر کرده اید. همین اتفاق برای کسانی میافتد که به پونه (در غرب) و کلکته (در شرق) سفر کرده باشند.
در خصوص اینکه هندی ها ایرانی ها را دوست دارند یا خیر هم باید بگویم بستگی دارد که کدام ایرانی با کدام هندی طرف شود. در حالت کلی هندی ها بسیار صلح طلب و آرام هستند (خصوصاً نسلهای جدید) و هیچ پیش زمینه ای در برقراری رابطه با ایرانی ها ندارند. من دوستان بسیاری در هند دارم که برخی از آنها از برخی دوستان ایرانی ام برایم عزیز ترند.
در کل هند را نمیتوان توصیف کرد. هند را فقز باید دید.

شاهرخ 21 بهمن 1396 ساعت 06:51

من ۱۲ ساله تو هند زتدگی میکنم له همین دلیل میتونم بگم که اطلاعاتتون چند اشتباه داره

علی 9 بهمن 1396 ساعت 03:26

اطلاعاتتون خیلی قویه ها آقای کیکاووس!
حق شما رو خوردن!!!

مهدی 2 بهمن 1396 ساعت 23:15

چند سال هند زندگی کردم، مردمش سرشون تو کار خودشونه، بسیار اعصاب پولادی دارن، با ایرانیها هم مشکلی نداشتن، بندرت دیدم که از ایرانیها خوششون نیاد، شاید فقط تو فرودگاه، که فکر کنم علتش هم کارهای غیر قانونی بود که ایرانیها انجام میدادن، از جمله قاچاق ،باندهای قاچاق ایرانیها به کشورهای غربی، و اکثر دانشجوهای ایرانی دیگه واقعا دانشجو نبودن، تقریبا بیشترشون تو کار خلاف، ولی رویهمرفته من هیچوقت با مردم هند مشکلی نداشتم، مگر اینکه من خلافی مرتکب میشدم، ولی ـواقعا معابر کثیفه، موش جولان میده، ولی هند واقعا دیدنیه، خاکش گیراست،

زینالی 1 بهمن 1396 ساعت 20:43

بنظرمن ازجمعیت هندمیتوان به مسائل فرهنگی درهند دسترسی پیدا کرد، کشوری باجمعیت میلیاردی با بسیاری اعتقادات خرافی چگونه میتواندازفقر دوربماندوهرگجاهم که فقرباشدچه مادی وچه معنوی بخصوص مادی درعصرحاضردیگرچیزی ازمحیط سالم زندگی نمیماندبنابراین هندوستان نرفته میتوان حدس زد همدیگرراقورت میدهندوبه همین فیلمهای هندی که فرهنگ یک ملت رامیسازنددقت کنید ،طرف درفیلم یک شب ازفقربه ثروت وقدرت میرسد.واون یکی پولداره وظالم یک شب به فقروبدبختی گرفتارمیشه واین خودسطح توهم دراین جامعه میلیاردی راخبرمیدهد.

654 2 دی 1396 ساعت 18:13

چرندیات

اراد 2 دی 1396 ساعت 16:19

این مقاله چیه قلم زدی . یعنی چی اینها رو نگین بدون میاد . میخوام که بدشون بیاد آگه طرف عاقل باشه میدونه فرهنگها متفاوته اگر نه که توقعی نیست .

مشاهده نظرات بیشتر