پایان سال و سفر به دبی

3.9
پایان سال و سفر به دبی

سلام به دوستان عزیز

اواسط اسفند سال 1401 تصمیم گرفتیم به اتفاق همسر و پسرها  که هرکدام به ترتیب 11 سال و 14 سال سن دارند به دبی سفر کنیم وقت زیادی برای برنامه ریزی نداشتم اما توهمین وقت کم برنامه ریزی مختصری برای سفرانجام دادم که حداکثر استفاده را برده باشیم و اینکه به بچه ها خوش بگذره چون اولین مسافرت خارج بچه ها بود.

سفر چند روزه باشه؟

بعد از اینکه تحقیق مختصری کردم متوجه شدم که جاهای دیدنی دبی بسیار زیادند و حتی بعضی اماکن تفریحی دبی در دنیا نمونه است پس کمتر از پنج شب و شش روز مفید نبود تصمیم گرفتم تور دبی پنج شب و شش روز را انتخاب کنیم البته شما اگه وقت و هزینه براتون مهم نیست هشت روز و هفت شب انتخاب مناسبی می تواند باشه .

دومین تصمیم این بود که چه هتلی انتخاب کنیم و از کدام آزانس خرید انجام بدهیم ؟ اول رفتم توسایت بوکینگ گفتم خودم بلیط هتل و پرواز را خریداری کنم بعد تو سایت لست سکند دیدم بعضی آژانس های مسافرتی هستند که پروازها و هتلها را چارتر می کنند ولی باید  دقیقا در زمان ، تاریخ و  چندتا از هتلهایی مد نظرآژانس سفرتون را انجام بدهید یکی از اونها را از همین سایت لست سکند باقیمت مناسب خرید کردم ، خیلی ارزانتر  از اون تمام شد که خودم میخواستم از سایت بوکینگ خرید را انجام بدم.

با توجه به اینکه در مسافرت قبل به مالزی و سنگاپور هتلهای خیلی خوب انتخاب کرده بودم  در آن هتلها اصلا ایرانی ها  اقامت نداشتند  و بیشتر هتل در اختیار چینی ها بودند  وصبحانه های اونجا اصلا باب میل ما نبود در ضمن وقتی میخواستیم با تور بیرون بریم فاصله هتل ما نسبت به هتل های همسفرها خیلی زیاد بود. اما  این بار تصمیم گرفتم هتل میفر سه ستاره در منطقه دیره و نزدیک خیابان الرقه و ایستگاه مترو الرقه را انتخاب کردم راجب هتل باید بگم اکثر مسافرهای اونجا ایرانی و بعضی هم از جاهای دیگه بود.

از نکات مثبت این هتل باید بگم که مرکز شهر است ونزدیک فرودگاه است اتاقها جا دار و تخت ها مناسب، نزدیک ایستگاه متروالرقه  و خیابان الرقه که به خیابان شب بیدار دبی معروف است و صبحانه های نسبتا خوبی داشت وکارکنان خوش اخلاق و بعضی به زبان فارسی مسلط بودند  از معایب هم این بود که ملحفه و حوله که می آوردند پلمپ نبود اتاقها خیلی تمیز نبود و در بعضی طبقات تا ساعت 4 صبح صدای موزیک کلاب می آمد رستوران خیلی کوچکی داشت که وقتی برای صبحانه دیر می آمدیم باید صبر میکردیم صندلی خالی بشه .

در مجموع باید بگم چون ما وقتی صبحانه میخوردیم از هتل خارج وساعت 11 شب برمی گشتیم بد نبود. چهار نفر بودیم دوتا اتاق روبروی هم تحویل ما دادند . در مورد ساعت پرواز هم دقت کنید که ساعت پرواز صبح باشه که وقتی دبی رسیدید روزتون از بین نره ساعت پرواز ما 9 صبح پرواز ایران ایر تور بود. در ضمن در تهران از شرکت همراه اول چند گیگ اینترنت رومینگ  هفت روزه ویژه امارات خریدم که اونجا خیلی به دردم خورد البته در فرودگاه امارات هم به هر نفر بالای 18 سال یک سیمکارت به شما میدهند که یک گیگ اینترنت رایگان داره ولی  از زمان استفاده 24 ساعت بیشتر  اعتبار نداره برای فعال کردن سیم کارت هم باید فقط سال تولدتون را به میلادی وارد کنید.

کدام اماکن تفریحی دبی بازدید کنیم؟

با توجه به اینکه دوتا بچه داشتم تصمیم گرفتم با تورلیدر کاری نداشته باشم چون هرموقع میخواهیم بیدار بشیم و هرجا دوست داریم خودمون بریم در تهران از از سایتهای فروش تفریحات، بلیط تفریحات دبی را خریدم پول را همینجا در ایران به شماره کارتی که در واتس آپ فرستاند کارت به کارت کردم و پی دی اف بلیطها در واتس آپ برام ارسال شد هر سوالی هم که داشتم در واتس آپ پاسخگو بودند و راهنمایی میکردند.

تفریحات که من انتخاب کردم بیشتر مناسب سن بچه ها بود پس بلیط باغ وحش سرپوشیده سیاره سبز ، بلیط شهربازی سرپوشیده ای ام جی و بلیط کشتی کروز لوتوس با شام ویژه بوفه و بلیط پکیج پارک آبی آتلانتیس + آکواریوم لاست چمبرز و بلیط تور باغ گل + دهکده جهانی + شام بوفه دررستوان ایرانی دانیال.

با چی بریم فرودگاه و برگردیم؟

چند شرکت مختلف تاکسی رانی حمل ونقل فرودگاه امام را بر عهده دارند  که یکی از اونها شرکت سیر وسفر است. با شرکت تماس گرفتم گفتم ساعت پرواز ما 9 صبح است برای ساعت 6 صبح ماشین میخواهم 4 نفر هستیم و سه تا چمدون داریم گفت هر ماشین سه نفربا دوتا چمدون بیشتر مجاز نیست حمل کنه و مجاز به آوردن چمدون داخل ماشین هم نیست شما باید یا دوتا ماشین بگیرید یا اینکه یک ون بگیرید من تصمیم گرفتم با ماشین خودمون برم و اون را تو پارکینگ فرودگاه بزارم چون موقع برگشت از فرودگاه به تهران هم داستان داشتیم بعلاوه اینکه شندیده بودم بعضی مواقع تاکسی ها با تاخیربه مقصد می رسند و راجب پارکینگ فرودگاه هم باید بگم در اون زمان پارکینگ شماره یک و پارکینگ طبقاتی برای هر شب خیلی قیمت بالایی داشتند که اصلا به صرف نبود.

اما قیمت پارکینگ شماره 3 نرخ خیلی مناسبی داشت - ضلع غرب به شرق جاده اصلی فرودگاه است که اگر از اتوبان قم وارد جاده فرودگاه میشوید  باید از دوربرگردان دورمیزدیم و وارد پارکینک شماره 3 میشدیم (تابلو راهنمایی ورد به پارکینگ شماره سه در جاده هست ) وقتی ماشین را پارک کردید یک پل شیشه ای تونل مانند هست که مستقیم به فرودگاه متصل میشد. برای دوستانی که از شهرستان به تهران برای سفر می آیند این پارکینگ گزینه مناسبی است.

روز اول:

همانطور که حدس زدم بچه ها به موقع حاضر نشدند و بلاخره ساعت شش ربع به سمت فرودگاه حرکت کردیم ولی چون با ماشین خودمون میخواستیم بریم مشکلی نبود به فرودگاه رسیدم اول بچه ها را پیاده کردم خودم هم رفتم پاکینگ شماره 3 ماشین را پارک کردم خیلی راحت از پل شیشه ای اومدم سمت فرودگاه دیدم بچه ها تو صف هستند و هنوز به مرحله چک پاسپورت و ورود نرسیده بودند  بالاخره وارد شدیم و چون از روز  قبل حواله دلار را از شعب بانک ملی تهران گرفتیم به شعبه بانک ملی فرودگاه رفتم و دلار را تحویل گرفتم (لازم به ذکر است زمانی که ما به دبی سفر کردیم دلار به بالاترین نرخ خود یعنی59 هزارتومان رسیده بود که بعد از زمزمه توافق با عربستان به حدود 43 هزار تومان رسید )

بالاخره سوار هواپیما شدیم پرواز به موقع انجام شد به فرودگاه دبی رسیدیم و بعد ازطی تشریفات حدود ساعت دو و نیم به وقت دبی به هتل میفر رسیدیم، در جلوی در هتل، تور لیدر تور دبی به استقبال ما آمد و برنامه ها  تورها را معرفی میکرد که برنامه چیه و چه نرخهایی است بهش گفتم لطفا برنامه و نرخها را در واتس آپ بفرست بچه ها گرسنه هستند به پذیرش هم گفتم زودتر اتاق را تحویل ما بدهد پاسپورتهای ما  را در هتل نگه داشتند و رسید تحویل ما دادند برای هرشب اقامت هراتاق 10 درهم مالیات می گرفتند (این نرخ در هتلهای چهارو پنج ستاره بالاتر است) که باتوجه به اینکه ما دواطاق و پنج شب اقامت داشتیم 100 درهم مالیات پرداخت کردیم خوشبختانه از تهران درهم گرفته بودم و معطل چنج کردن دلار نشدیم  وقتی اتاق را تحویل گرفتم  غذا  خوردیم بچه ها رفتند استخر و برگشتند.

ساعت شده بود 4 عصر به وقت دبی تصمیم گرفتیم بریم دبی مال و بازدید از رقص نور و فواره  چون ایستگاه مترو نزدیک هتل بود و دوست داشتیم مترو دبی را هم ببینیم، رفتیم ایستگاه مترو الرقه ، چهار نفر بودیم باید چهارتا نول کارت نقره ای می گرفتیم(کارت مترو نقره ای)  پول هر کارت خالی 6 درهم است که باید  حداقل 14 درهم هم شارژ کنید البته کارتها را هر چقدر شارژ کنید روز آخر می توانید پولش را پس بگیرید ولی 6 درهم اولیه کارت دیگه برگشت داده نمیشه ما هرکارتی را 30 درهم شارژ کردیم و سوارشدیم واگنهای اولی مخصوص خانومها و واگن آخری ویژه افرادی است که کارت طلایی دارند ما به اشتباه میخواستیم سوار واگن طلایی بشیویم که پسرم فهمید گفت اینجا زده مخصوص کارت طلایی در واگنهای وسط سوار شدیم.

ایستگاه دبی مال پیاده شدیم و ازتونل شیشه ای به سمت دبی مال حرکت کردیم در تونل شیشه ای همه جا مسیر دبی مال را نشان میداد. در خود دبی مال یک آبنما وجود داشت و ساعت 6:15 عصر هم سمت حیاط دبی مال استخر فواره دبی و رقص نور بود اونجا را هم تماشا کردیم. کمی هم دور محوطه آب نما قدم زدیم و از برج خلیفه عکس انداختیم. حدود 10 شب با مترو برگشتیم سمت هتل و استراحت کردیم.

سیاره سبز (Green planet)

صبح با مترو رفتیم دوباره  ایستگاه دبی مال پیاده شدیم گوگل مپ را زدم گرین پلنت منطقه سیتی واک را که نشان داد (فقط حواستون باشه تو گوگل مپ دو سه تا Green plant نشون میده شما اونی که نزدیکتره و تو منطقه سیتی واک است را باید بروید ) ایندفعه درست برعکس مسیری که از مترو رفتیم به دبی مال یه تونل شیشه ای دیگه بود که از اتوبان شیخ زاید رد میشد و وقتی از پل رد شدیم به خیابان رسیدیم حدود یک ربع پیاده رفتیم تا رسیدیم ، گرین پلنت تجربه ای منحصر به فرد در یک جنگل بارانی استوایی با بیش از 3000 گیاه و حیوان و دسترسی کامل به موجودات شب زی و جنگل بارانی سیل زده در یک محوطه 4 طبقه سرپوشیده بود.

قرار بود دوساعت بازدید داشته باشیم ولی بچه ها اینقدر از اینجا خوششان آمده بود که زمان ما بیشتر شد اکثر پرندگان و حیوانات در آنجا ازاد بودند بعضی مانند رتیل و مار وعقرب هم در شیشه برای حیوانات شب زی هم یک محیط با نور کم  شبیه سازی و قابل مشاهده بود در تایمهای مختلف رعدوبرق وباران مصنوعی هم ایجاد می کردند. بعد از اونجا برگشتیم ایستگاه دبی مال خواستیم بریم در لابی موزه آینده که درقسمت لابی گفته بودند  چندتا رباط شناور داره  البته برای بازدید از خود موزه آینده باید از قبل وقت بگیرید ولی لابی موزه هم دیدنی است چون احساس کردیم زمان ما کم است و عصر باید کشتی لوتوس برویم  منصرف شدیم و رفتیم بازار ابن بطوطه

مرکز خرید ابن بطویه (IBN BATTUTA MALL)

با مترو ایستگاه ابن بطوطه پیاده شدیم رفتیم سمت بازار گفته بودند معماری جالبی داره معماری اونجا سبک بازارهای اصفهان بود البته به نظر من اصفهان بهتر بود که در بعضی نقاط معماری کشورهای مختلف هم وجود داشت در این مرکز خرید حدود ۶ میانه بازار یا سالن اصلی وجود داشت که هر یک، از شهرها و جاذبه هایی که سیاح بزرگ مراکشی قرن چهاردهم یعنی ابن بطوطه در طول دوران زندگی خود ازآن ها دیدن کرده بود، الهام گرفته شده است. اونجا ناهار خوردیم بچه ها هم کمی غرغرکردند که اینجا کجاست خلاصه گفتیم بریم منطقه ساحل مارینا برای سوار شدن به کشتی لوتوس.

لازم به ذکر است شما اگر قصد بازدید از منطقه ابوظبی را دارید باید ایستگاه مترو ابن بطوطه پیاده شوید و اونجا اتوبوسها به فاصله هر ده قیقه یک بار به ابوظبی می روند.

کشتی کروز لوتوس

برای بلیط کشتی لوتوس باید حتما سه چهار روز قبل بلیط را رزرو کنید وگرنه پر میشه ما از تهران از همون سایت که گفته بودم این کار را کرده بودیم از بازار ابن بطوطه خواستم  با اپلیکیشن کریم ( یه اپلیکیشن تاکسی آنلاین)  به سمت ساحل مارینا تاکسی بگیریم هیچ تاکسی قبول نکرد خلاصه به یکی از راننده های اونجا  گفتیم  چه کار کنیم ،گفت  همین ایستگاه مترو ابن بطوطه سوار شوید و  ایستگاه دی ام سی سی پیاده شوید تا اونجا 10 دقیقه پیاده است .برای سوار شدن به کشتی لوتوس باید ساعت شش و نیم دم اسکله کشتی باشد.

ما وقتی از ایستگاه مترو پیاده شدیم با گوگل مپ زدم ساحل مارینا  ولی کشتی کنار ساحل مارینا  نبود بلکه یک روخانه قبل از ساحل کنار دریا است که از روی رودخانه چندتا پل به سمت ساحل ساخته شده و کشتی ها  و قایقها  از همان رودخانه و به سمت خلیج فارس حرکت میکنند کنار رودخانه یه اسکله به نام پیر7 (PIER 7) است که کشتی لوتوس همونجا پهلو گرفته خلاصه پرسون پرسون درکنار روخانه به کشتی رسیدیم ساعت حدود 6:35 دقیقه عصر در اسکله باز شد صف طولانی تشکیل شده بود بلیطها را نشان دادیم و وارد کشتی شدیم ، کشتی کم کم از رودخانه به سمت خلیج فارس حرکت کرد.

در طبقه وسط کشتی شام بوفه با انواع نوشیدنی آماده بود. تقریبا در تمام مدت حرکت کشتی غذاها شارژ میشد و هرموقع می رفتیم پایین غذا و نوشینی وجود داشت انواع غذا های عربی و بین المللی و گوشت وماهی ومیگو وسوشی و سوخاری  که بعد از مدتی شیرینی و بستنی و چایی و نسکافه هم اضافه شد در طبقه بالا هم که دیجی بود و برنامه های مختلف اجرا می شد. به غیر از ما یک خانواده ایرانی مقیم امارات هم در کشتی بود چندبار به دیجی گفتیم آهنگ ایرانی بگذار  میگفت اسم آهنگ را به من بگید تا سرچ کنم و پخش کنم.

ساعت حدود 10:30 شب کشتی برگشت این بار دیگه ما بلد بودیم ایستگاه مترو کجاست در عرض 7 دقیقه به ایستگاه مترو دی ام سی سی رسیدیم و برگشتیم هتل لازم به ذکر است که کشتی لوتوس جزو یکی از بهترین کشتی تفریحی های دبی است اگه بخواهم بهترین کشتی تفریحی های دبی بعد از لوتوس معرفی کنم به ترتیب لوتوس 280 درهم اوشن 190 درهم و یونیک کاتاماران 180 درهم و .....  است.

شهربازی و دنیایی ماجراجویی ای ام جی  (IMG Worlds of Adventure)

برای رفتن به دنیای ماجراجویی آی ام جی مسیر مترو خور وجود نداره پس صبح با تاکسی رفتیم اونجا بزرگ‌ترین مجموعه‌ تفریحی سرپوشیده در دنیا است. این مجموعه وسعتی معادل ۱۴۰ هزار مترمربع که کلی جاذبه‌ تفریحی از جمله انواع ترن هوایی و وسایل تفریحی با موضوع کاراکترهای کارتون و ابر قهرمان‌های مارول و دایناسورهای متحرک را در خود جای داده بود. همچنین این شهربازی رستوران مختلف و سینمایی زیادی داشت. شما فقط وقتی پول ورودی را می دهید استفاده از بازی ها رایگان است.

موقع ورود به مجموعه کیفهای شما بازدید میشه که مواد غذایی به داخل نبرید ولی یکی دو تا آب معدنی اشکال نداره وقتی وارد شدیم من سوار یک ترن شدم و حالت تهوع گرفتم دیگه هیچ بازی نتوانستم سوار نشدم حتی سینما سه بعدی و چهاربعدی هم چون صندلی ها تکون داشت حالم را بد میکرد. خلاصه من نشستم یه گوشه تا عصر که بچه ها بازیشون تموم بشه عصر دوباره با تاکسی برگشتیم سمت هتل من خسته بودم کمی استراحت کردم شب رفتیم خیابون الرقه قدم زدیم و شام خوردیم دوباره برگشتیم سمت هتل.

لازم به ذکر است شهربازی ای ام جی نزدیک به دهکده جهانی (global village) است  شما میتوانید صبح که  هوا آفتابی است شهربازی سرپوشیده باشید عصر که هوا خنک شد به دهکده جهانی بروید. ولی اگر بخواهید با تور به دهکده جهانی بروید تورها دهکده جهانی و باغ گل را در یک روز میبرند.

برنامه امروز ما تور باغ گل + دهکده جهانی + شام دررستوان ایرانی دانیال بود.

باغ گل (miracle garden)

باتوجه به اینکه برنامه امروز تور بود ساعت حدود یک و نیم ظهر یه ماشین ون اومد دنبال ما بعد رفت دوتا هتل دیگه و مسافرها دیگه را سوار کرد رفتیم باغ گل با اینکه اسفند ماه بود آفتاب شدید و نسبتا گرم بود دو ساعت از باغ گل بازدید کردیم قشنگ و زیبا بود کلی عکس انداختیم. اینجا بزرگترین باغ گل موضوعی دنیا به شمار می‌رود مجموعه‌ای از تندیس های غول پیکر پوشیده از گل وجود داشت که فضایی رویایی و رنگارنگ را برای بازدیدکنندگان ایجاد کرده بود باغ گل دوتا در ورود و خروج داره باید مواظب باشید از در اشتباه خارج نشوید بازدید که انجام شد. دوباره سوار همان ون شدیم و رفتیم به سمت دهکده جهانی.

دهکده جهانی ( global village)

دهکده جهانی زمینی وسیع که به عنوان بزرگترین پروژه ی گردشگری، تفریحی و سرگرمی دنیا شناخته شده است. کشورهای مختلف درغرفه هایی که به نام همان کشور بود. فروش محصولات پوشاک و مواد غذایی و معرفی فرهنگ خود را انجام میدادند توجه داشته باشید به دلیل وسعت مکان و پیاده روی زیاد کفش راحت داشته باشید ( اگه صندل بپوشید اذیت می شوید) در یک قسمت هم یک سالن کنسرت مانند روباز است که کشورهای مختلف هر چند دقیقه یک بار موسیقی و رقص کشور خود را معرفی میکنند یک قسمت هم شهربازی روباز داره برای بچه ها که چون ماسرزمین IMG رفته بودیم دیگه اونجا نرفتیم ایران هم اونجا غرفه داشت و محصولات مزمز و سوهان و گز و آجیل و فرش و این چیزها بود.

پسر کوچیکه من خسته شده بود و غرغر میکرد. اونجا رستورانها و غذاهای کشورهای مختلف بود ما چون در برنامه تور قرار بود شام بریم رستوران دانیال اونجا غذا نخوردیم ولی شما میتوانید آیتم شام را از تور حذف کنید و در همون دهکده جهانی  غذا را بخورید. در قسمت حیاط یه رستوران ایرانی هم بود وقتی نگاه کردم دیدم غذاها و کبابهای خوبی داره. تا غروب آفتاب اونجا بودیم موقع برگشت به سمت ماشین  پارکینگ اونجا اینقدر شلوغ شده بود که دوتا از همراهان ما ماشین ون را گم کرد (البته برای بازدید از امکان تفریحی باتور همین مشکلات پیش می آید. معمولا ون یا مینی بوس چندتا هتل میره تا مسافرها را سوار کنه بعضی ها سروقت حاضر نیستند بعضی جاها ترافیک گیرمی کنید و غیره ولی وقتی خودتون بازدیدها را انجام بدهید زمان وبرنامه دست خودتان است) من موقع پیاده شدن از ون بلافاصله لوکیشن جای پارک ماشین وشماره ماشین را برداشته بودم برای همین راحت به ماشین رسیدم اینترنت رومینگ که از ایران گرفتم. اونجا خیلی به کارم اومد. بالاخره همگی سوار ون شدیم و رفتیم به سمت رستوران دانیال.

رستوران ایرانی دانیال

رستوران دانیال یک رستوران ایرانی در دبی و زنجیره ای است که انواع غذاهای ایرانی و فرنگی طبخ میکنه دارای دو شعبه در این شهر است که داخل پاساژ بود منوی بوفه داشت انواع کباب ها، پلو ها، باقالی پلو با ماهیچه، خورشت ها، بیش از ده مدل غذاهای دریایی شامل میگو و خرچنگ و هشت پا ، بیش از 8 مدل غذاهای سبزیجاتی، بیش از 18 مدل سالاد، چندین مدل دسر و شیرینی و میوه مرغ های سوخاری و .... خلاصه شام خوردیم دوباره سوار ون شدیم و برگشتیم سمت هتل

پارک  آبی آتلانتیس (Atlantis Aquaventure Waterpark)

برای رفتن به پارک آبی آتلانتیس مسیر مترو خور وجود نداره این پارک آبی کنار خود  هتل آتلانتیس منتهی الیه جزیره پالم دبی است. صبح بچه ها دیر بلند شدند  صبحانه را که خوردیم تاکسی گرفتیم برای رفتن به اونجا ساعت نه ونیم باز میشد ما یازده رسیدیم که زمان را از دست دادیم و سرسره ها داشت شلوغ می شد خانومم از ایران مایو پوشیده گرفته بود یه جورایی شبیه لباس غواصی است ولی تا زانو است.  تو پارک آبی هم از این مدل مایو برای فروش داشتند ولی چندین برابر قیمت ایران بود.

بعضی هندی ها وایرانی ها و بعضی ملیت ها از همین مایوهای مدل پوشیده تن کرده بودند. هرکس هر چی تنش بود کسی نگاه نمیکرد و سرش به کار خودش بود. موقع ورود باید لباس حالت مایو مانند تنتون باشه. این پارک آبی پرطرفدارترین و از بهترین پارک های آبی دبی است دارای ساحل اختصاصی به طول ۱ کیلومتر اینقدر بزرگ است که برای جابجایی بین سرسره ها یه جاده است که با ماشین برقی شما را جابجا میکنه. خیلی از سرسره ها صفهای طولانی داشت ولی اگه صبح اول وقت اونجا باشید صفی وجود نداره.

اگه دستبند  مخصوص شارژ کنید می توانید بدون صف بازیها را سوار بشوید اونجا علاوه بر سرسره ها رودخانه های هیجان انگیزی هم داشت (بیش از ۸ تا رودخانه مختلف) ساحل اختصای کنار خلیج فارس داشت که عده ای اونجا فوتبال و والیبال ساحلی بازی میکردند اگر هم دوست داشتید میتوانستید در شنا کنید محوطه اونجا اینقدر بزرگ بود که خیلی بازیها را نتونستیم انجام بدیم. موقع ورود یه لاکر کوچیک گرفتیم و دستبند را تحویل گرفتیم خانومم تو رخت کن خانومها لباسش را عوض کرد داد به ما و ما هم رفتیم رخت کن مردانه همه لباسها را تو یه کوله خیلی سبک که از تهران اورده بودیم گذاشتیم تو لاکر اگه میخواهید تو سرسره و رودخانه از خودتون فیلم یا عکس بگیرید برای جلوگیری از خیس شدن گوشی از ایران کاور موبایل بند دار تهیه کنید.

یه نکته جالبی که وجود داشت این بود مرتب همه جا نوشته بودند سرسره ها امن است باخیال راحت استفاده کنید یاد ایران افتادم رفته بودیم مشهد و کیش، پارک آبی های اونجا هم زده بود مسولیت و عواقب استفاده از سرسره ها به عهده خود شما است .موقع عصر سوت  که به صدا در آمد دیگه اجازه بازی ندارید وقتی از پارک آبی خارج شدیم لباس پوشیدیم و رفتیم سمت آکواریوم.

آکواریوم لاست چمبرز (The Lost Chambers Aquarium)

بعد از خارج شدن از پارک آبی در همان محوطه و مرکز خرید هتل آتلانتیس، آکواریوم لاست چمبرز قرار داشت اگر قصد بازدید از این آکواریوم را دارید بعد از اتمام پارک آبی اونجا بروید چون تا ساعت 10 شب باز است. وقتی وارد شدیم بارکد پی دی اف بلیطها را از روی موبایل با دستگاه نگاه کردند وارد شدیم بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ آبزی در این آکواریوم وجود داشت جالب و دیدنی بود. توجه باشد آکواریوم بزرگ است همه جا را بازدید کنید. وقتی بازدید انجام شد بعد جلوی در هتل آتلانتیس تاکسی گرفتیم به سمت هتل.

روز ششم:

صبحانه را خوردیم پرواز ساعت 14:45 بود از هتل ما تا سیتی سنتر دیره پیاده 20 دقیقه راه بود گفتیم یک سر بریم سیتی سنتر دیره اونجا که بودیم ساعت 11 تورلیدر زنگ زد گفت کجایید ترنسفر اومده دنبال شما برای فرودگاه گفتم چقدر زود گفت شب قبل  بهتون پیام دادم که چه ساعتی ترانسفر میاد گفتم پیام ندادید که! گفت شاید یادم رفت خودتون باید هماهنک میکردید من خیلی سرم شلوغه. بهش گفتم عیب نداره بگو ترنسفر بره ما خودمون برمیگردیم هتل و میریم فرودگاه البته فکر کنم چون تور تفریحات را از خودش نخریده بودیم لج کرد و ساعت ترانسفر را به ما نگفت.

خلاصه یه چرخ مختصر در سیتی سنتره دیره زدیم نسبت به دیگر مراکز خرید دبی جنسهای خوب و قیمت نسبتا مناسب بود برگشتیم سمت هتل از هتل ما به فرودگاه نزدیک بود پرواز ما با ایران ایرتور بود ترمینال را نگاه کردیم. ترمینال 1 بود به تاکسی گفتیم بره همان ترمینال 1 سوار هواپیما شدیم و برگشتیم سمت ایران.

سخن پایانی

در این سفرنامه سعی کردم مطالبی بیان کنم مختصر و مفید که به درد برنامه ریزی برای سفرتون بخوره و زیاد وارد جزییاتی مانند زمان و هزینه نشدم برای اینکه زمان بازدید از اماکن در هر سفر بستگی به شرایط پیش آمده متفاوت است.

تفریحات سعی کردم جوری انتخاب کنم که متناسب با سن بچه ها باشه. پیشنهاد من این است قبل از سفر باتوجه به سن و علایق خود برنامه ریزی سفر را داشته باشید که دچار کمبود وقت نشوید از نظر بچه های من بهترین آیتم سفر پارک آبی آتلانتیس بود (شما می توانید پارک آبی وایلد وادی هم بروید که اون هم پارک آبی خوبی است و قیمت مناسبتری داره اما موقعی که ما دبی بودیم تعطیل بود و هنوز بازگشایی نشده بود). امیدوارم مطالب براتون مفید باشه و همیشه از سفرتون لذت ببرید.