سفرنامه های جمهوری چک

معرفی چند منطقه گردشگری در کشور جمهوری چک

مقاصد : جمهوری چک

مقدمه در ادامه سفر اروپائی فرصتی دست داد تا باتفاق خانواده برادرم وحید پیوندی برای چند روز سفر کوتاهی به کشور جمهوری چک داشته باشم. از آنجا که هر کشور و یا شهری تعداد بیشماری آثار تاریخی، مناطق دیدنی و طبیعتی زیبا خواهد داشت، که هر

بیژن پیوندی

پراگ شهر افسونگر (2 قسمت)

مقاصد : پراگ
مسابقه سفرنامه نویسی - حرفه ای خارجی ۱۴۰۱

این سفرنامه روایت 3.5 روز از میانه یک سفر دو هفته ای من، همسر و آراد، پسر 7.5 ساله‌مان به اروپا می‌باشد. بعد از 2 شب اقامت در میلان، 3 شب در زوریخ و یک شب در اتوبوس و بازدید از شهرهای میلان، لوگانو، زوریخ،

سعید عسکریان

همه ی راه ها به وین ختم میشود! (2 قسمت)

سفرنامه نویسی حرفه ای خارجی 98

پیشگفتار می آیی همسفرم شوی؟ با من قدم بگذاری بر سنگفرش های قدیمیِ وین، شهر هنر و موسیقی. با هم خاطره بسازیم از پرسه زنی های بی هدف، از تماشای جریانِ زندگیِ آدم ها در آنسوی مرزها، با هم بدویم دنبالِ قطارها، گم شویم، بترسیم،

نسترن حسین نیا

اروپا با حال و هوای کریسمس (2 قسمت)

سفرنامه نویسی آماتور خارجی 98

آغاز ماجرا چند وقتی می شد که از طریق اینستاگرام خاطرات سفر اروپای چند زوج رو دنبال می کردم. سفرهایی که توسط خود افراد برنامه ریزی شده بود و خبری از آژانسهای چند میلیونی نبود. سفرهایی که بعضا هزینه هاشون از خیلی از سفرهای داخلی کمتر

مریم

خرده روایتی از ایفل تا وافل (سفرنامه پاریس، بروژ، بروکسل، مونیخ) (4 قسمت)

سفرنامه نویسی حرفه ای خارجی 98

مدتی پیش کتابی می خواندم به نام " چادر کردیم رفتیم تماشا " . سفرنامه ای قاجاری مربوط به حاجیه خانم شیرازی.کتابی که خود می تواند مرجعی تاریخی باشد.خیلی عجیب است کسی در آن دوران که خواندن و نوشتن خود غریب بوده ، حاج خانمی

بهداد رنجبر

سفرنامه پیمایش بخشی از قاره سبز در حدود یک ماه ! (7 قسمت)

سفرنامه نویسی حرفه ای خارجی 98

چشم تا باز کنم فرصت دیدار گذشت همه ی طول سفر یک چمدان بستن بود (قیصر امین پور)   مقدمه رویاها را می توان نقطه آغاز هر سفری دانست. با توجه به این رویاها جستجو خود به منظور سفر را شروع می کنیم. خب، کجا بهتر از اینترنت !! مکان

(س. موسوی) mytripsvision

سفر به پراگ بدون تور

مسابقه سفرنامه نویسی حرفه ای سفرهای خارجی 97

سلام من نواب محمدي هستم 37 سال سن دارم كه به اتفاق همسرم ، براي اولين بار سفر به اروپا را تجربه مي كردم. قصد دارم در اين سفرنامه كوتاه ، تا حد امكان از زياده گويي پرهيز كنم و بيشتر به نكات مهم و

Mr NvB

مسافر پاییزی ، سپتامبر 2018 - هلند ، آلمان ، چک، ایتالیا (3 قسمت)

مسابقه سفرنامه نویسی حرفه ای سفرهای خارجی 97

زندگی ماجراجویی جسورانه ایست ، در غیر اینصورت ، هیچ چیز نیست . (هلن کلر)   با عرض ادب و احترام خدمت تمامی دوستان عزیز من عاشق سفرم و سفر یکی از اولویت های من توی زندگیمه ، این سفرنامه را می نویسم که شریک بشم قسمتی از

َA Ri

سمفونی شیروانی‌های قرمز (سفرنامه پراگ)

مقاصد : پراگ
مسابقه سفرنامه نویسی حرفه ای سفرهای خارجی 97

سرآغاز آنچه می‌خوانید، داستان‌هایی از سفر من به پراگ است. کوشش کرده‌ام تا زوائد و حواشی را حتی‌المقدور کوتاه کرده و بیشتر به خود سفر و تشریح تجربه‌های منحصر به فرد آن بپردازم. نام‌گذاری بخش‌های مختلف این سفرنامه،‌ ادای دینی‌ست به تمام نویسندگان و اصحاب قلم و

هومان باقریان

250 هزار قدم در فرنگستان (4 قسمت)

مسابقه سفرنامه نویسی حرفه ای سفرهای خارجی 97

*فرنگستان یا فرنگ برگرفته از واژه ی فرانک (به فرانسوی: Franc) است. خاقانی این واژه را در دیوان خود بکاربرده است: سگبانت شه فرنگ یابم دربان شه عسقلان ببینم (دیوان خاقانی-در ستایش مظفر الدین قزل ارسلان ایلدگز) این واژه از سوی سعدی شیرازی هم به کار رفته است که

مهسا سالاری

از پایتخت امپراطوری پارس تا قلمرو امپراطوری آستروهانگرین (4 قسمت)

مسابقه سفرنامه نویسی حرفه ای سفرهای خارجی 97

وقتی کنار رودخانه ولتاوا نشسته بودیم و چای می خوردیم تا خستگی پیاده‌روی طولانی رو بگیریم، باد ملایمی می وزید و صورت رهگذران رو نوازش می کرد. حس فوق العاده ای داشت. حس آرامش و لذت بی اندازه ای که ما شیرازی ها در بهار

رضا

چطور ویزای شنگن بگیریم ؟ از سیر تا پیاز ویزای چک!

چطور ويزاي شنگن بگيريم از سير تا پياز ویزای چک حوزه شنگن یا منطقه شنگن: Schengen Area به ۲۶ کشور اروپایی گفته می‌شود که قانون کنترل گذرنامه در بدو ورود را برای شهروندان این منطقه حذف کرده‌اند. در مورد بین‌الملل نیز با گرفتن روادید هرکدام از

Mr NvB

سفرنامه جامع اروپا ( دور اروپا در 33 روز) (2 قسمت)

مسابقه سفرنامه نویسی 96

به نام خدا با سلام خدمت لست سکندیهای عزیز. سفرنامه بنده تجربه 33 روزه تور اروپا بنده رو روایت میکنه. سعی کردم تمام جزییات رو بنویسم که برای دوستان مفید باشه.  چند وقتی بود که رویای سفر به اروپا بدجوری ذهنم رو درگیر کرده بود. از

مجید تحویلیان

راهنمای سفر آسان به اتریش و جمهوری چک (سفرنامه)

مقاصد : وینپراگ
مسابقه سفرنامه نویسی 96

راهنمای سفر آسان به اتریش و جمهوری چک   خیلی وقته که قصد داشتم از سیر تا پیاز یکی از سفرهام رو براتون بنویسم. بالاخره تنبلی رو گذاشتم کنار و امروز می خوام شروع کنم. توی سفر نامه یا شاید راهنمای سفری که خواهید خواند خیلی در

سید امیر مهدویان

از جشن بیکران تا شب‌های آوینیون (سفرنامه اروپا)

آفتاب که غروب می‌کند، تو از پنجره اتاقت به بیرون خیره شده‌ای. آدم‌ها در رفت و آمد هستند و شهر در جنب و جوش است. فکر تو در دور دست‌ها سیر می‌کند. به فردا می‌اندیشی. روزهایی بی‌نظیر و پر از تجربه‌های تازه را از سر

هومان باقریان

سفرنامه اتریش، ایتالیا، مجارستان، چک، سوئد (قسمت اول) (4 قسمت)

سفرنامه سفر در عمق معنای خود رشد ، هیجان ، شکوفایی روح ، نشاط و ماجراجوریی را در بردارد و این یک سفرنامه معمولی نیست. به زعم بنده سفرنامه صرفا نباید بیان مجدد و تکرار اطلاعات اینترنتی باشه که به راحتی قابل دستیابیست بلکه می