سفرنامه های گلوگاه

از جنگل‌های هیرکانی تا دل کویرهای لوت

مسابقه سفرنامه نویسی - آماتور داخلی ۱۴۰۱

سلام دوستان امیدوارم حالتون خوب باشه و این پست بتونه اطلاعات مفید و سرگرم کننده ای رو براتون به ارمغان بیاره. چند روز پیش حوالی اوایل شهریورماه 1401 سفری به دور نیمه شرقی ایران را همراه با همسرم از مبدا شهر قزوین آغاز کردیم. راستش خانه

معین اله وردی
3.8

شیفته و سرگردان در ایران

مسابقه سفرنامه نویسی - آماتور داخلی ۱۴۰۱

به نام خدا «قل سیروا فی الارض» سفر مفهومی گنگ است؛ تعریفی جامع و مانع ندارد.حتا در لغت‌نامه هم مترادف ویژه‌ای برای آن نمی‌بینید. هم‌چنان که طی مسافتی سه،چهار کیلومتری را سفر می‌نامند، رفتن به قاره‌ای دیگر و هفته ها و ماه ها ماندن را هم سفر

علی حداد مهرجردی

به سوی خراسان

سفرنامه نویسی حرفه ای ایرانگردی 98

از حدود 2 ماه قبل از نوروز 98 ، درخواست استفاده از امكانات و پذيرايي شهر مشهد را براي مسئول اسكان و پذيرايي محل كارم ، ارسال كردم . در طول اين سالها ، اين اولين بار بود كه موفق مي شدم از طرف اداره،

Mr NvB

از فرازِ غازیان تا فرودِ سیاه درویشان (گشت و گذاری کوتاه در گیلان)

سفرنامه نویسی حرفه ای ایرانگردی 98

همینجور که پشت فرمون بودم احساس گرما کردم. بخاری ماشین 3 روز خاموش نشده بود! آخه سرد بود، سرد و بارونی... حتی یک قطره هم آفتاب نبود!! می دونم قطره واسه آبه، ولی اینقدر بارون اومده بود که دیگه همه چی رو با قطره اندازه

مجید میرزادی

سفر به ترکمن صحرا و خالدنبی

مسابقه سفرنامه نویسی حرفه ای سفرهای داخلی (ایران) 97

برخی درگیری‌های درسی اجازه نداد که عید برنامه سفر بچینم و لذا به شدت بی‌تاب یه سفر جاده‌ای (Road Trip) جمع‌وجور و کوچیک بودم. چند تا مقصد تو سرم بود. اما با مراجعه به سایت هواشناسی Foreca.com که علی‌رغم سادگی و ظاهر ساده تو زمینه