سفرنامه های آذربایجان

باکو، شهر مجسمه‌های غول‌آسا

مقاصد : باکو

سوارشدن بر ماشین ونی که احتمالا از جنگ جهانی دوم به جا مانده، شاید آن چیزی نبود که انتظار داشتیم به محض ورود به خاک کشور آذربایجان ببینیم. به ویژه وقتی مسیر گمرک تا مرز ایران را با یک ماشین روباز سفید و تمیز تنها با

رزان

سفر بانوی جهانگرد به باکو (2 قسمت)

مسابقه سفرنامه نویسی - حرفه ای خارجی ۱۴۰۱

به نام خدا   سفر به باکو از زبان بانوی جهانگرد:   سفر ها قابله افکارند "الن دوباتن کتاب سیر وسفر"   تجربه های من در مورد سفر در این تابستون تصمیم گرفته بودم به اروپا بدون تور سفر کنم. کلی تحقیق و تفحص در مورد ویزا و کشور های اروپایی و هاستل

بانوی جهانگرد

در کوچه پسکوچه های ایچری شهر (سفرنامه باکو)

مسابقه سفرنامه نویسی - حرفه ای خارجی ۱۴۰۱

تقریبا همه مسافران اتوبوس تاکسی گرفتند و رفته اند. ما هستیم و دو چمدان قرمز در ترمینال باکو. همسفر می پرسد با کدام خط باید برویم مرکز شهر؟ نگاهی به یادداشت هایم می اندازم و شماره سه خطی که به مرکز شهر می روند را

مریم رجایی

تنها در قفقازستان (سفرنامه باکو)

مسابقه سفرنامه نویسی - حرفه ای خارجی ۱۴۰۱

بخش اول: سفرنامه باکو تا وقتی به باکو نرسیده بودم هنوز باورم نشده بود که سفرم شروع شده چه رسد به اینکه در مقصد باشم. آنقدر سریع و آنی یک سفر داخلی تبدیل شده بود به این سفر خارجی که هنوز ذهن خودم نپذیرفته بود. وقتی

100safar

سفرنامه باکو

مسابقه سفرنامه نویسی - آماتور خارجی ۱۴۰۱

با حداکثر سرعت مجاز به سمت فرودگاه، یعنی در اتوبان ساوه با حداکثر 110 کیلومتر در ساعت تا مبادا دیر بشه یا دچار استرس بشیم. می رسیم به پارکینگ شماره 1 ولی خوب جا نیست و مجبور میشیم بریم یه دور شمسی و قمری بزنیم

سعید خلیلی
3.1

باکو، یتیمی خیره به مغرب زمین

سفرنامه نویسی حرفه ای خارجی 98

باکی! در زبان ترکی باکو را باکی صدا می­زنند و من هم به عنوان فرزند زن و مردی ترک این را به خوبی می­دانستم. تصور من از باکی، که در فرهنگ آذری ­زبان­های ایران مجاز از کشور جمهوری آذربایجان است، موسیقی موغام (بخوانید موسیقی مقامی)

آیسان مردان

ارمنستان؛ دختر کوهسار

سفرنامه نویسی آماتور خارجی 98

ارمنستان؛ دختر کوهسار اردیبهشت 1397 بود. توی لابی هتل منتظر نشسته بودم و کاری برای انجام دادن نداشتم و توی اینترنت پرسه می‌زدم. خودش آمد جلو، به فارسی و با آن لهجه ‌ و آهنگ دل‌نشینش گفت حتما دلت برای این‌جا تنگ می‌شود. راست می‌گفت، بعد

Kia

سفر به آران و شروانشاهان

سفرنامه نویسی آماتور خارجی 98

سفر ما به باکو پایتخت کشور آذربایجان در مرداد ماه سال 98 بصورت زمینی و از مرز آستارا بود. هدف از نگارش این سفرنامه ارائه تجربه سفر بدون جزئیات اضافه و بیشتر تاکید بر روی کاربردی بودن سفرنامه برای دوستان عزیز است، امید است مورد استفاده

هانا صالحی

باکوی مدرن -لنکران خودمونی

سفرنامه نویسی آماتور خارجی 98

سلام خدمت همه دوستانی که وقت میزارن و این سفرنامه رو  میخونن.امیدوارم تجربه سفرم هرچند اندک برای شما عزیزان مفید باشه.   بعد از گذشت چندماه از اولین تجربه سفر زمینی مون به شهر وان ترکیه ، تصمیم گرفتیم تا سفر بعدیمون هم زمینی باشه.دنبال گزینه هایی

Elimah

سفر به شهر مهربان باکو مهر98

سفرنامه نویسی آماتور خارجی 98

ما تقریبا از تابستون به فکر یه سفر خارجی زمینی ارزون بودیم که با تحقیقاتی که کردم دیدیم بهترین موقعیت اوایل مهر هستش که هم نرخ تورها کمتر میشه هم هنوز هوا خیلی سرد نیست و راحت میشه گشت، اول به فکر سفر به ارمنستان

فائزه

سفر به شهر بادهای کوبنده، باکو

سفرنامه نویسی آماتور خارجی 98

سفر به شهر بادهای کوبنده، باکو با داغ شدن بازار ارز مسافرتی و قوانین جدید من و همسرم هم وسوسه شدیم تا از این فرصت که معلوم نبود تا کی ادامه داشته باشه استفاده کنیم.قصدمون این بود یه سفر قیمت مناسب که سهمیه ارزش نفری 500

leila saraye

سفر زمینی به دوکشور مختلف در سه روز (نخجوان ایغدیر)

سفرنامه نویسی آماتور خارجی 98

سفر سه روزه نخجوان ایغدیر از اونجایی که ما ترک زبان هستیم و تمام فامیلمون توی تبریز زندگی میکنن تازگی ها یه موجی شکل گرفته بود که همه برای خرید به شهرهای نزدیک توی ترکیه میرفتن مثل ایغدیر و وان و یه خرید جانانه با کمترین

فائزه

باکو شهری زیبا و گران با مردمی بسیار مهربان

سفرنامه نویسی آماتور خارجی 98

سفرنامه باکو : مقدمه سلام ، من سفرنامه نویس حرفه ای نیستم و شغلم هم اصلا در مورد تور و توریسم نیست یه آدم معمولی هستم مثل همه ، قبل از مسافرت سفرنامه های خوبی که مردم در لست سکند نوشته اند را می خوانم واز

نوشاد میرقطبی

سفری زمينی به سرزمين شعله، باكو

سفرنامه نویسی آماتور خارجی 98

اواسط مرداد 98 ،  قيمت تورها به خصوص تورهاي هوايي نسبت به سالهاي پيش خيلي بالا رفته و مردم براي سفرهاي خارجي نزديك خود به سفر زميني چه تور و چه خودرو شخصي روآوردن. با يكي از دوستاي زمان دانشگاه تصميم گرفتيم يه سفر به يكي

مهدی تولا

سفر کوتاه 100 دلاری به شهرشعله ها باکو

سفرنامه نویسی آماتور خارجی 98

سفرکوتاه 100 دلاری به شهر شعله ها باکو کشور آذربایجان همیشه برایم یادآور موسیقی اصیل و سنتی آن کشور است که از دوران کودکی با نوارهای کاست مرحوم پدرم با انها آشنا شدم. عالیم قاسم اف، حاجی بابا حسین اف، تیمور مصطفی اف و... نام هایی

حمید ص

سفری ارزان به باکو در فصل تابستان، سه روز و دو شب

سفرنامه نویسی حرفه ای خارجی 98

برای مقدمه لازم است بدانید که من به صورت تکی برای 3 روز و دو شب اقامت در باکو سفر کردم. به دنبال سفری ارزان در کنار بهره‌مندی از بیشترین امکانات و گشت وگذار بودم. در ادامه ابتدا به نکات کلی قبل از سفر اشاره

حامد اسدی

کتابچه راهنمای سفر به باکو، صفر تا صد سفر زمینی به باکو

سفرنامه نویسی حرفه ای خارجی 98

ممنون از سایت لست سکند که این فرصت رو در اختیار همه میگذارند که از تجربیاتمون بگیم و تجربیات دیگران رو بشنویم و بخونیم.   هیچ چیزی جز سفر هوش آدمی را پیشرفت نمی دهد. باید سفر کرد تا آموخت. سرمایه گذاری در سفر، سرمایه گذاری روی خودتان است. اگر

لیلا موحدیان

سفری به بهشت در میان سرزمین آتش! (سفرنامه باکو)

ترجیح میدهم پاسپورتی پر از مهر داشته باشم تا خانه ایی پر از مبل!سلام به همه دوستان اهل سفر و افرادی که دوست دارند با سفر کردن به عظمت این دنیا پی ببرند و روحشان را به پرواز در آورند. ابتدا بابت وقتی که برای خواندن

علی عباسی

سفر به شهر زیبای آذری ها(عروس قفقاز)

مسابقه سفرنامه نویسی حرفه ای سفرهای خارجی 97

به نام خدا سفر به شهر زیبای آذری ها(عروس قفقاز) فروردین 97 روز اول سفر تازه از سفر قبلیمون برگشته بودیم و با انرژی خودمون رو برای کار آماده کرده بودیم (کارمند آژانس مسافرتی هستم) روزهای خیلی شلوغ و پر کاری رو برای آخر سال داشتیم تا اینکه

فاطمه خرقه پوش

ویژه نامه جام جهانی 2018: سفر اقتصادی به روسیه (2 قسمت)

مسابقه سفرنامه نویسی حرفه ای سفرهای خارجی 97

با عرض سلام خدمت خواننده‌های عزیز و تشکر ویژه ازسایت لست سکند که هم مرجع کاملی برای بدست آوردن اطلاعات برای سفر به اقصی نقاط جهان به زبان فارسی هست، هم امکان مقایسه ی تورهای مختلف را در یک مکان فراهم کرده است. مسافرت از زمان