Close

لیست کاندیدهای مسابقه سفرنامه نویسی و ویدئوی سال 1398 لست سکند

4.2
از 20 رای
لیست کاندیدهای مسابقه سفرنامه نویسی و ویدئوی سال 1398 لست سکند
  • 26 بهمن 1398 19:03
  • 74
  • 5.7K

همراهان گرامی، باتوجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و نیز لزوم رعایت کردن تمامی اصول بهداشتی جهت پیشگیری از آن، به همین منظور برای حفاظت از سلامتی تک‌تک شما عزیزان، سومین همایش بزرگ لست‌سکند در تاریخ 8 اسفند 98 برگزار نخواهد شد.

لازم به ذکر است که تاریخ برگزاری مجدد این همایش، به اطلاع شما همراهان خواهد رسید.

امیدواریم همواره سلامتی، همسفر لحظه‌هایتان باشد.

 لیست کاندیدهای مسابقه سفرنامه نویسی و ویدئوی سال 1398 لست سکند

دوستان و همراهان عزیز لست‌سکند!

امسال هم مثل سال های گذشته و برای هشتمین سال مسابقه بزرگ سفرنامه نویسی و ویدئوی لست سکند همراه با مشارکت فوق العاده همراهان و دوستان لست سکندی و علاقه مندان به سفر و سفرنامه نویسی برگزار خواهد شد. تاریخ برگزاری مسابقه امسال هشتم اسفند ماه 1398 است و طبق وعده قبلی قرار بوده است که اسامی کاندیدهای این مسابقه در تاریخ 23 بهمن ماه 1398 اعلام گردد که ضمن عذرخواهی بابت تاخیر، متاسفانه اسامی کاندیدها با تاخیری سه روزه و در این مطلب در اختیار شما عزیزان قرار می گیرد.

لیست زیر شامل؛ 15 کاندید در بخش سفرنامه نویسی آماتور داخلی، 15 کاندید در بخش سفرنامه نویسی آماتور خارجی، 10 کاندید در بخش سفرنامه نویسی حرفه ای داخلی، 10 کاندیدا در بخش سفرنامه نویسی حرفه ای خارجی، 5 کاندید در بخش ویدئویی آماتور، 6 کاندید در بخش ویدئویی حرفه‌ای و  3 کاندید در بخش ولاگ است. جا دارد در اینجا از همه شما عزیزانی که در این مسابقه شرکت کردید و تجربه خود را با سایر دوستداران سفر به اشتراک گذاشتید، کمال تشکر و قدردانی را به عمل آوریم.

سومین همایش لست سکند با شرکت 300 نفر مهمان شامل؛ 64 کاندید بخش‌های مختلف مسابقه سفرنامه و ویدئو ( هر نفر 1 همراه)، کاربران برتر و هر کدام 1 نفر همراه (براساس امتیاز کسب شده در سال 98)، چهره های صنعت گردشگری و هیئت داوران (هر نفر 1 نفر همراه) از ساعت 19 تا 23 در هتل اسپیناس پالاس تهران به صرف شیرینی و شام برگزار خواهد شد.

 

  1. تمامی 64 عزیز زیر به عنوان کاندید، در همایش 8 اسفند ماه لست‌سکند دعوت هستند و به برندگان تقدیرنامه‌هایی به رسم یادگار اعطا خواهد شد. لازم به ذکر است در صورتیکه در پروفایل کاربری خود اسم ناقص و یا انگلیسی استفاده کرده‌اید، از بخش پنل کاربری (داشبورد) نام کامل خود را جهت چاپ تقدیرنامه احتمالی ویرایش کرده و در صورت نداشتن عکس، حتما عکستان را آپلود کنید.
  2. به غیر از لیست کاندید، بخشی از کاربران فعال (بر اساس امتیاز کسب شده در سال 98) به عنوان میهمان می‌توانند در همایش حضور بهم برسانند. کاربران فعال برای اطلاع از اینکه در میان مهمانان همایش قرار دارند یا خیر، می توانند از طریق بررسی صفحه همایش و بخش ثبت نام نسبت به این موضوع مطلع شوند و پس از اطمینان از حضورِ نامِ خود در میان اسامی مهمانان، نسبت به ثبت نام و نهایی شدن دعوت اقدام نمایند.
  3. برای تمامی مهمانان SMS و ایمیل و نوتیفیکیشن لست گرام ارسال خواهد شد.
  4. همچنین کاندیدهای بخش‌های مختلف می توانند در کنار خود یک نفر را به عنوان "همراه" معرفی نمایند، که ثبت نام اطلاعات همراه در زمان ثبت نام کاندید ضروری است.
  5. همراه کاندید محدودیت سنی ندارد.
  6.  به دلیل محدودیت در ظرفیت، ثبت نام بصورت آزاد صورت نخواهد پذیرفت، ولی دوستانی که علاقه مند هستند، می‌توانند اطلاعات خود را از طریق فرم مخصوص ارائه شده برای ما ارسال کنند تا در صورت ثبت نام نکردن کاندیدها و وجود ظرفیت خالی از دیگر دوستان دعوت به حضور نماییم. (اولویت دعوت برای شرکت کنندگان در مسابقه در بخشهای مختلف و برای نفراتی است که کاندید نشده اند)
  7.  هزینه ثبت نام و حضور در همایش برای تمامی مهمانان و کاندیدها و همراهان 100% رایگان است.
  8.  همایش از ساعت 19 الی 23 در هتل اسپیناس پالاس و به صرف شیرینی و شام برگزار خواهد شد.
  9.  نام سخنرانان و سین برنامه ها در صفحه فرود همایش که فردا منتشر خواهد شد. همچنین برنامه های آتی نیز از طریق کانال تلگرام همایش https://t.me/lastsecond_gathering و صفحه اینستاگرام https://instagram.com/lastsecond.events اطلاع رسانی خواهد شد.
  10. متاسفانه امکان دعوت به غیر از 1 نفر همراه برای تمامی کاندیدها و مدعوین وجود ندارد.

 

توجه: لطفا دقت کنید که دعوت به همایش نشان دهنده حضور شما در همایش نیست و حتما می‌بایست از فردا یعنی از تاریخ 27 بهمن 98 تا 30 بهمن 98 ثبت نام رایگان حضور خود را از طریق صفحه فرود ویژه همایش لست‌سکند نهایی فرمایید.
  
* لیست زیر بر اساس ترتیب خاصی منتشر نشده است. 
 
لیست کاندیدهای سفرنامه نویسی داخلی - آماتور
 
 
 
لیست کاندیدهای سفرنامه نویسی داخلی - حرفه‌ای
 
 
 
لیست کاندیدهای سفرنامه نویسی خارجی - آماتور
 
  نام عنوان سفرنامه و لینک
1 saloomeh ebr  یک روز مانده به عید پاک در فرارا
2 هادی انصاری  سفر دور دریای مرمره ترکیه، با دوچرخه
3 مهشید قریب پور  پایتخت فرهنگی اروپا در سال 2019 را بشناسیم: شهر ماترا در ایتالیا
4 یاشار نحوی زاده  سفر به دهکده روسینیر، گنجینه عشق و کینه ی آنت و لوسین
5 م. هاشمی  از شهر ممنوعه تا پایتخت ابریشم
6 فرشاد منشی زاده تهرانی  سفرنامه ایسلند گذری بر آبشارها و یخچال های بکر در سرزمین وایکینگها
7 علیرضا فراهانی  یازده روز فرا رویایی در اروپا (آرامش هلسینکی، پاریس عشاق، ونیز آبی و رم شهر گلادیاتورها)
8 سید جواد یوسف نژاد  چگونه ارزان به چین سفر کنیم؟
9 Reza  راهنما و سفرنامه جامع پوکت، بهشتی نهفته در جنوب شرق آسیا
10 محمد  سفر به ریزه با عبور از مسیر شرقی ترکیه
11 **مریم**  اسپانیا؛ رویایی که به حقیقت پیوست
12 هانا صالحی  دایره الباتومی! تجربه سه بار سفر به باتومی
13 َA Ri  روزهای رنگارنگ کریسمس از آتن تا ولز
14 ایمان اورعی  سفرنامه پوکت تعبیر یک رویا و بانکوک شهر فرشتگان
15 Tib-Meh  پاکستان کشوری ناشناخته
 
 
لیست کاندیدهای سفرنامه نویسی خارجی - حرفه‌ای
 
 
 
لیست کاندیدهای مسابقه ویدئویی - آماتور
 

 

نام عنوان ویدیو و لینک
1 Hamid-Mahbubeh  کشور انار و شطرنج و کلیسا، ارمنستان
2 فرشته سینجلی  دره راگه، حاصل حوصله چند هزار ساله آب
3 شهروز اسماعیلی  طبیعت بهاری کردستان
4 مرتضی تیرچنگ هززندی  جنگل های راش، سنگده
5 M A S O U D  تبریز 2019
 
 
لیست کاندیدهای مسابقه ویدئویی - حرفه‌ای
 
 
 
لیست کاندیدهای مسابقه Vlog  
 
  نام عنوان ویدیو و لینک
1 پریسا باجلان  سوار بر هوای کوهستان می چرخم...
2 ادریس بهرام پور  سفر به عجایب آسیا، سریلانکا
3 سورشین  خبر رسید بیابان لوت پر از آب شده است!
نظرات کاربران (74 نظر)

× در حال پاسخ به:

فرزانه 4 اسفند 1398 ساعت 15:39

با سلام ،با توجه به شیوع بیماری کرونا تغییری در همایش ایجاد نشده؟

مهران 3 اسفند 1398 ساعت 09:56

با سلام و تشكر از سايت لست سكند
از نظر بنده داوري امسال تا حدودي عادلانه نبوده است يكي از دلايل آن شايد بودن تعدادي از داوران از بين برندگان سالهاي قبل كه انتخابشان بيشتر از بين شركت كننده هاي سال هاي قبل و يا شركت كننده هاي بوده كه در زمينه هاي ديگر مجازي فعاليت دارند و شناخته شده هستند
در ضمن در بعضي از سفرنامه هاي كانديد شده قوانين اوليه سايت مثل گذاشتن عكس شخصي يا تعداد عكس كمتر از 100 عدد براي هر شهر رعايت نشده است ولي ظاهرا اساتيد داور نديده گرفته اند و سليقه شخصي را به رضايت عمومي ترجيح داده اند .

ثمین شهرستانی 29 بهمن 1398 ساعت 12:13

سلام، خیلی خیلی خوشحالم که به عنوان عضو کوچکی از خانواده لست سکند هستم و جای بسی افتخار که در جمع کاندیدها حضور دارم.ممنونم از لست سکند که نامش برای خانواد ما تداعی کننده لحظات خوش سفر است

حامد نوری 29 بهمن 1398 ساعت 08:14

با درود

تبریک عرض می‌کنم خدمت همه‌ی دوستانی که سفرنامه‌های‌شان در بین برگزیدگان قرار گرفت؛ و از مجموعه‌ی لست‌سکند هم سپاس‌گزاری می‌کنم که فرصت اشتراک تجربیات را در اختیار همه‌ی ما، که اولویت و علاقمندی اصلی زندگی‌مان سفر کردن هست، قرار داد. با این همه؛ انتقادهایی به شیوه و فرایند داوری و امتیازدهی در لست‌سکند از نظر حقیر وجود دارد:

به عقیده‌ی من؛ اولین و مهم‌ترین انتقاد به داوری در لست سکند در مرحله‌ی تعیین کاندیداها، این هست که داوری به افراد غیرمتخصص سپرده می‌شود. درست است که همه‌ی داوران از برگزیدگان و شرکت‌کنندگان سال‌های قبل هستند و با اصول، مبانی و روح سفرنامه‌نویسی کاملن آشنا هستند، اما نگارش سفرنامه در سال‌های گذشته و برگزیده شدن، لزوماً به‌معنای چیره‌دست بودن در امر داوری نیست؛ ضمن این‌که سپردن داوریِ تخصصی به تعداد نفرات نامشخص، به‌گونه‌ای که فرایند از حالت داوری خارج شود و حالت رای دادن به خود بگیرد، مغایر با هدف و منظور داوری خواهد بود. به عقیده من؛ اگر داوری (هم در مرحله‌ی تعیین کاندیدها و هم در مرحله‌ی تعیین برندگان نهایی) به صورت متمرکز به مثلن پنج نفر از کسانی که هم از اساتید و متخصصان ادبیات‌اند و هم در حوزه‌ی گردشگری قلم می‌زنند و شناخته‌شده هستند سپرده شود، نتیجه‌ی به‌مراتب عادلانه‌تر و دقیق‌تری گرفته خواهد شد.

انتقاد دوم به شیوه‌ی امتیازدهی برمی‌گردد. این موضوع که برای «چندرسانه‌ای» بودنِ سفرنامه امتیاز قایل شویم و درج ویدیو یا عکس‌های باکیفیت در سفرنامه را در امتیازدهی دخیل کنیم، از نکات منفی در شیوه‌ی امتیازدهی به سفرنامه خواهد بود. در سفرنامه باید توانایی سفرنامه‌نویس در شرح و توصیف لحظه‌های سفر از طریق قدرت قلمش مورد ارزیابی گیرد و نه کیفیت دوربین تلفن‌همراهش. به هر میزان که نویسنده‌ی سفرنامه قادر باشد از طریق توصیفاتش مخاطب را در حال و هوای سفرش با خود همراه و شریک سازد، به همان اندازه نیز سفرنامه در دستیابی به هدف خود موفق‌تر عمل نموده است. بدیهی‌ست که برای عکاسی و ویدیو، رقابت مجزایی در نظر گرفته شده و طبیعتن موارد غیرنگارشی نظیر عکس و ویدئو نباید در ارزیابی سفرنامه که یک رویداد نگارش‌محور است، به‌عنوان یک امتیاز در نظر گرفته شوند.

انتقاد نهایی این‌که؛ باید این موضوع را مدنظر قرار داد که «راهنمای سفر» با «سفرنامه» متفاوت است. راهنمای سفر متکی بر ارائه‌ی فکت‌هایی از سفر به مخاطب از قبیل قیمت‌ها، اپلیکشین‌های مورد استفاده، نحوه‌ی اخذ ویزا، نحوه‌ی رزرو بلیط هواپیما و ... است؛ در حالی که سفرنامه به شرح احوال مسافر و آن‌چه بر او گذشته و برایش پیش آمده اختصاص دارد و لزوماً نباید دربرگیرنده‌ی اطلاعاتی نظیر نحوه‌ی اخذ ویزا، نحوه‌ی تهیه‌ی بلیط هواپیما و ... باشد؛ و به همین دلیل، در ارزیابی «سفرنامه» نباید گنجانده‌شدن یا نشدنِ اطلاعات سفر، به‌عنوان یک امتیازِ مثبت یا منفی در نظر گرفته شود؛ همان‌طور که در ارزیابی «راهنمای سفر» هم نباید شرح‌احوال مسافر به‌عنوان مبنای ارزیابی مطرح باشد.

به‌طور کلی پیشنهاد می‌کنم؛ رقابت‌ها در دو بخش کلی «آثار مکتوب» و «آثار بصری» برگزار شود. رقابت آثار مکتوب نیز در دو بخش کلی «سفرنامه» و «راهنمای سفر» شکل بگیرد؛ و تقسیم‌بندی آماتور و حرفه‌ای و نیز تقسیم‌بندی ایران‌گردی و جهان‌گردی هم برداشته شود.

در پایان، لازم می‌دانم از سفرنامه‌های کم‌نظیر دوستانی نظیر هومان باقریانِ عزیز، سرکار خانم زانفر، و سرکار خانم شیخا که سفرنامه‌های‌شان در میان کاندیدها قرار نگرفت؛ و از سفرنامه‌ها‌ی شایسته‌ی دوستانی نظیر سرکار خانم محمدی، مجید لاهیجیِ عزیز، جناب آقای رحیمی و دیگر دوستان به سهم خودم قدردانی کنم.

کاربر 28 بهمن 1398 ساعت 18:06

سلام اول به تمامی دوستانی که زحمت کشیدن و سفرنامه نوشتن تشکر می کنم که تجربیات خودشون رو در اختیار بقیه دوستان قرار می دن و همین طور دوستانی که کاندید شدن. فقط یک نظر که جزو شرایط نوشتن‌سفرنامه هست و تعداد خیلی اندکی رعایت نشده. مثلا تصاویر شخصی یا عکس کم و یا اینکه در مورد هزینه های سفر توضیح کمی دادن و اخر تاریخ سفر رو مشخص نکردن شاید مربوط به گذشته بوده. چون با اینکه ذکر شده بود بهتره نوشته بشه. ممنون

mytripsvision 28 بهمن 1398 ساعت 16:57

خوشحالم که سایت لست سکند اجازه انتشار سفرنامه را به من داد، با این که جز کاندیداها نبودم ولی امیدوارم سفرنامه ام باعث اگاهی بخشی و همچنین لذت دوستان شده باشد.
ایشالله همیشه موفق باشید دفعه بعد ما رو هم کاندید کنید 😜

**مریم موسوی** 28 بهمن 1398 ساعت 12:10

سلام. از تیم لست سکند بابت ترتیب دادن این مسابقه تشکر میکنم. به داوران عزیز هم خسته نباشید میگم. به همه ی دوستانی که کاندید شدن تبریک عرض میکنم. باعث افتخار هست که منم جزو کاندیدها قرار گرفتم. به امید خدا توی مراسم حتما شرکت میکنم. موفق باشید. به امید دیدار

هومان باقریان 28 بهمن 1398 ساعت 09:50

با سلام و احترام
به همه دوستان کاندید تبریک عرض می کنم و به مجموعه لست سکند که مسابقه امسال را به نحو احسن برگزار کردند، خسته نباشید می گویم. همچنین از زحمات شبانه روزی و بی دریغ و البته بدون چشم داشت تیم داوری مسابقه، که کار سخت و طاقت فرسای خواندن سفرنامه ها را به بهترین شکل ممکن انجام دادند، تشکر ویژه می نمایم.
با تجدید احترام شایسته
هومان باقریان

ویدا مهین پو 28 بهمن 1398 ساعت 09:23

یکسال دیگر هم گذشت. در جوار خاطرات دوستان شریک لحظات سفرشان شدم. با سفرنامه های زیبایشان از اروپا دیدن کردم، به پوکت رفتم و سرکی به پاکستان کشیدم و با خواندن از جای جای ایران شوق سفرم بیشتر شد. تبریک عرض میکنم به تمامی دوستانی که کاندید شدند و سپاسگزارم تمام دوستانی هستم که با ذوق و اشتیاق سفرنامه هایشان را به اشتراک گذاشتند. عرض خسته نباشید به مجموعه فعال و پر انرژی لست سکند و با آرزوی موفقیت برای تمامی عزیزان.
سپاس

بهداد رنجبر 27 بهمن 1398 ساعت 22:50

عرض تبریک خدمت همه منتخبین امسال که واقعا نسبت به سال قبل کیفبت سفرنامه ها بسیار چشمگیر بالاتر بود و از خئندن تک تک اون ها لذت بردم.

و البته بسیار خوشحالم که برای سومین سال متوالی در جمع دوستان حرفه ایِ سفر هستم و تجدید دیداری خواهیم کرد.

تشکر می کنم از تمامی داوران عزیز که واقعا کار سخت و دشواری رو انجام دادند و قطعا با این همه سفرنامه خوب و با کیفیت قضاوت سختی داشتند.
و ممنون که باز هم سفرنامه بنده رو قابل دونستن...

لست سکند بزرگ : باعث افتخار بنده است که در جمع شما هستم...

مریم 27 بهمن 1398 ساعت 19:10

واقعا باورم نمیشه یکی از سفرنامه های خانم زانفر جزو کاندیداها نیست . توجیهات غیر قابل قبولتونم خوندم افرین به قضاوت عالیتون!!!

سیدمحمدمحسن حسینی قائم‌ مقام 27 بهمن 1398 ساعت 19:04

تبریک عرض میکنم خدمت کاندیدا های عزیز، تمام دوستانی که برای ارسال آثار پر محتوا و جذابشون که بی شک شایسته تقدیر هست زحمات بسیاری کشیدند و تیم پر تلاش و عزیز لست سکند که برای وجود و فعالیت چنین بستری برای علاقمندان سفر و گردشگری خستگی ناپذیرند و بنده شخصا افتخار می کنم که اولین سالی است که در کنار شما می باشم و عضو کوچکی از خانواده لست سکند هستم.
امیدوارم همیشه موفق، پاینده و بر قرار باشید
ارادتمندم./

حامد 27 بهمن 1398 ساعت 19:01

سلام
به همه دوستان و نامزدهای تبریک میگم و خوشحالم که لست سکند هر سال بهتر و قوی تر از سال پیش روند رو به رشدی را طی میکند

امین زارعی 27 بهمن 1398 ساعت 18:41

تبریک و خسته نباشید به همه دوستانی که در مسابقه شرکت کردن.
الان که این خبر رو خوندم متوجه شدم که یکسال چقدر زود میگذره!
یکی از فلاسفه گفته بود هرچقدر سن بالاتر میره گذر سالها سریعتر میشه و فکر کنم الان واقعا پیر شدم:)

کاوه افتخاری 27 بهمن 1398 ساعت 17:57

سفرنامه پورتوی آقای باقریان و همه‌ی سفرنامه های خانم زانفر فوق العاده بودن و عجیبه که حتی کاندید هم نشدن

مشاهده نظرات بیشتر